Σκηνοθεσία: Άνγκ Λι
Σενάριο: Τζέιμς Σέιμους
Παίζουν: Εμίλ Χιρς, Λιβ Σράιμπερ, Γιουτζίν Λέβι, Ιμέλντα Στάουτον, Ντιμίτρι Μάρτιν
Η.Π.Α. / 2009 / Κωμωδία / 110’
Το καλοκαίρι του 1969 και ενώ οι Η.Π.Α. βρίσκονταν σε πολιτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό αναβρασμό, οι μουσικοί παραγωγοί Μάρτιν Λανγκ και Άρτι Κόρνφελντ συγκέντρωσαν τα μεγαλύτερα μουσικά ονόματα της εποχής, στη φάρμα Μπέθελ Γουντς, λίγο έξω από το Γούντστοκ, μια μικρή πόλη στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, για να συμμετάσχουν σε ένα τριήμερο φεστιβάλ αφιερωμένο στη μουσική, τη χαρά, την αγάπη και φυσικά τις υπόλοιπες αξίες του κινήματος των Χίπις. Αυτό που δεν ήξεραν όμως ήταν ότι η δέκατη πέμπτη, δέκατη έκτη και η δέκατη έβδομη ημέρα του Αυγούστου του 1969 έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη πολιτιστική και κατ’ επέκταση πολιτική συνάντηση της προηγούμενης γενιάς και το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής, που τώρα φαίνεται να βρίσκει νοσταλγούς περισσότερο από ποτέ.
Ο νεαρός Έλιοτ Τίμπερ (Ντιμίτρι Μάρτιν), προσπαθεί να τονώσει οικονομικά το σχεδόν ξοφλημένο οικογενειακό ξενοδοχείο, φέρνοντας στην περιοχή ένα, ορφανό από φυσικό χώρο, μουσικό φεστιβάλ, με σκοπό να εξασφαλίσει πελάτες.
Ο Ανγκ Λι σκηνοθετεί όσα έγιναν στο μουσικό φεστιβάλ του Γούντστοκ, βασισμένος στο βιβλίο του Έλιοτ Τίμπερ, σε μια ανώφελα μεγάλης διάρκειας ταινία, δίνοντας περισσότερη έμφαση στα συνηθισμένα πρόσωπα των πρωταγωνιστών, αποστασιοποιημένος από τη σημασία των γεγονότων, με αποτέλεσμα να μην ξεχωρίζει κανείς αν παρακολουθεί την χρονικό του στησίματος μιας απλής συναυλίας ή του πολιτιστικού γεγονότος εκείνου που συμβολίζει ακόμα, το ζενίθ εκείνης της απελευθερωτικής ατμόσφαιρας της εποχής, το απόγειο μιας δεκαετίας κυριαρχημένης από την (ψευδ)αίσθηση ότι μπορεί μια γενιά να αλλάξει τον κόσμο, το μεταίχμιο όπου μια εποχή τελείωσε και μια άλλη ξεκίνησε.
Με μια μάλλον επιφανειακή και πρόχειρη προσέγγιση, όχι στο τι συμβολίζει πια το Γούντστοκ, αλλά μέσα σε τι είδους πλαίσιο πραγματοποιήθηκε στον πραγματικό χρόνο που πραγματοποιήθηκε, το "Έτσι Πήραμε το Γούντστοκ", δεν θα συγκινήσει τους νοσταλγούς του rock 'n' roll, καθώς είναι μια ελαφριά κωμωδία από τα χέρια ενός σημαντικού σκηνοθέτη για σημαντικά γεγονότα. Μια διασκεδαστική απεικόνιση του τι συνέβη στα παρασκήνια του μεγαλύτερου και σημαντικότερου μουσικού δρώμενου του εικοστού αιώνα. Ικανοποιητικοί είναι οι Ντιμίτρι Μάρτιν και Λιβ Σράιμπερ.
Όταν ακούς Γούντστοκ αυτομάτως σκέφτεσαι sex, drugs and rock 'n' roll και μάλλον όλα αυτά συνυπήρξαν αρμονικά για τρεις μέρες με τον εναλλακτικό πολιτισμό, το αντιπολεμικό κίνημα, την πολιτική αμφισβήτηση. Στο Γούντστοκ υπολογίζεται πως συγκεντρώθηκαν μισό εκατομμύριο άνθρωποι για ένα μουσικό τριήμερο του οποίου οι διοργανωτές, περίμεναν γύρω στις πενήντα χιλιάδες. Συμμετείχαν άνδρες, γυναίκες, παιδιά, λευκοί, μαύροι, στρέιτ, γκέι, πολιτικοποιημένοι νέοι και όχι, άνθρωποι που ήρθαν μόνο για το πάρτι και άλλοι που αντιλαμβάνονταν πως κάτι ξεχωριστό συνέβαινε εκείνη τη στιγμή. Το "Έτσι πήραμε το Γούντστοκ", αδυνατεί να αποδώσει την ελπίδα της κοινωνικής αλλαγής που είχε απλωθεί σε όλο τον κόσμο και έπαιρνε φωνή τον Αύγουστο του '69 και τελικά να απεικονίσει, πώς αυτή η μουσική συνάθροιση έγινε πράξη πολιτική, χωρίς να το θέλει.
Βαθμολογία: 2/5
Thursday, October 15, 2009
9 comments:
If you are a blogger, you know what to do :-D
If you are not, just select profile "Name/URL".
In "Name": put your name or any nickname (facebook profile name etc).
In "URL": put a link to your site, facebook profile etc (or leave blank).
Click "Subscribe by email" to get notified for new comments on this post.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Opoios egrapse thn parapanw kritikh eite DEN eide thn tainia eite DEN thn katalabe eite foraei TERASTIES PARWPIDES. H tainia einai exairetikh kai epitelous apomythopoiei enan "mytho" pou mas epebalan diafores ntopies fatses (lege me mastorakis). Pouthena ston kosmo den yparxei toso dithen antimetwpish tou woodstock opws yparxei edw...
ReplyDeletearketa kali i kritiki. Simfwnw kai egw, perimena na dw parapanw pragmata sxetika me to gegonos, tous kalitexnes k genika olo to klima tis epoxis. Eixa poli perissoteres prosdokies apo tin tainia. Telika einai apla mia kali tainioula.
ReplyDeleteOso gia to proigoumeno comment, den katalava ti akrivws apomythopoiithike apo tin tainia. Episis o filos mporouse apla na diafwnisei oxi na ginei aforistikos...
Ωραία κριτική clarabele!
ReplyDeleteΟ Ang Lee δεν εμμένει στο να αναπαραστήσει πιστά τα γεγονότα πάντως. Και αυτό νομίζω είναι ένα συν, εξαρτάται βέβαια από ποια πλευρά το βλέπεις. Ενώ έχει και ένα ηχηρό σχόλια για τη σχέσια "σύγχρονης" κοινωνίας-οικονομίας.
[δεν έχω δει ακόμα την ταινία]
ReplyDeleteΑνώνυμε φίλε/η Nο.1 έχω κι εγω την αίσθηση οτι η αντιμετώπιση του Woodstock είναι πέραν του δέοντος "μυθική" στη χώρα μας, αλλά νομίζω πως και η clarabelle το λέει στο κείμενο: "...άνθρωποι που ήρθαν ΜΟΝΟ για το πάρτι και άλλοι που αντιλαμβάνονταν πως κάτι ξεχωριστό συνέβαινε εκείνη τη στιγμή" και "...πώς αυτή η μουσική συνάθροιση έγινε πράξη πολιτική, ΧΩΡΙΣ να το θέλει". Προφανώς θεωρείς οτι ο Ang Lee λειτούργησε επίτηδες απομυθοποιητικά, μπορεί και να είναι έτσι, εγω πάντως είδα κατι δηλώσεις του που έλεγε οτι ήταν σε φάση της ζωής του που απλά ήθελε να κάνει μια ανάλαφρη ταινία.
Όπως και να 'χει, θα μπορούσες να είσαι πιο "κομψός", ειδικά με σχόλια του στυλ "...eite DEN eide thn tainia...". Εμείς γράφουμε ΜΟΝΟ για ταινίες που βλέπουμε. Δεν έχουμε ούτε deadlines, ούτε έσοδα από πουθενα...
@ anonymous1:
ReplyDeleteola ta sxolia kai i kritiki stin kritiki einai safos euprosdekta. enas logos pou ftiazame to blog (ektos tou oti exoume pathos me to cinema) einai gia na yparxei auti i synomilia me kosmo pou moirazetai to idio pathos me emas. an mia tainia einai gia kapoion exairetiki, metria i kaki exartatai metaxi allon KAI apo to prosopiko gousto. ola kala sto sxolio sou file/i mou kai elpizo na kaneis ton kopo na xanabeis, na diavaseis kai alles kritikes kai na kaneis ta sxolia sou, einai euprosdekta. parakalo poli na MIN yponoithei xana oti den vlepoume tis tainies prin grapsoume kritiki. den exoume epafes me kamia etairia dianomis, synepos stis kritikes mas yparxei kapoiou eidous antikeimenikotita..
@anonumous2:
symfono mazi sou, perimena ligo perissotero vathos logo tis simantikotitas tou gegonotos kai tou epipedou tou ang lee.. an tora apla ithele na xekourastei ligaki prin ta epomena project tou, auto einai sevasto, alla vre paidi mou an variesai kiolas min pianeis to woodstock piase kati allo, afou to xeis..!! anyway elpizo ta epomena "Life of Pi" kai "A Little Game", na mas antameipsoun...
@kioy
thanx kioy..! den emeine pistos fysika, den tha borouse kai na ithele! giati os gnoston "if you remember woodstock you probably weren't there"! mou arese i prosegisi tou backstage, me enoxlise i elafrotita kai i epipolaiotita an theleis.
@ s_dany
euxaristo gia to "quoting", an den to ekane kapoios tha anagazomoun na to kano moni mou!! ha! it's cool..
Η αλήθεια είναι οτι έχουμε επαφές με εταιρείες διανομής! Μας κυνηγάνε επειδή παίζουμε τις ταινίες τους :-P
ReplyDeleteHarry M:
ReplyDeleteto taking woodstock enw vlepodas tin prwti fora nomizeis oti einai epifaneiako kathws einai light k hamilotono alla se mena proswpika pernodas kairo k vlepodas to film apo apostasi wromase mesa m
einai diakritiko eirwniko sholio stin ameriki ...pou pethane se mia alli epohi me idanika k ehei k mia glykia nostalgiki melagholia
o ang lee pada sa gnisios asiatis adimetwpizei ta pada me mia diakritikotita sa na mi thelei na prosvallei kanenan mia leptotita tha elega
k to na akneis mia tainia pou na min varainei to theati k na kaneis mia anthrwpokedriki analsisi panw se mia koinwnia einai tehni
i tainia aksizei na eidwthei ws sholio sti hameni athwotita
k nomizw ehei ginei douleia megali sto film apla einai hamilofwno k ehume sunithisei oi tanies na fwnazoun me prosfato poaradeigma ton adihristo tou trier
eipame thelei tehni na les megala pragmata hwris na fwnazeis k hwris na kourazeis
@ anonymous1:
ReplyDeleteola ta sxolia kai i kritiki stin kritiki einai safos euprosdekta. enas logos pou ftiazame to blog (ektos tou oti exoume pathos me to cinema) einai gia na yparxei auti i synomilia me kosmo pou moirazetai to idio pathos me emas. an mia tainia einai gia kapoion exairetiki, metria i kaki exartatai metaxi allon KAI apo to prosopiko gousto. ola kala sto sxolio sou file/i mou kai elpizo na kaneis ton kopo na xanabeis, na diavaseis kai alles kritikes kai na kaneis ta sxolia sou, einai euprosdekta. parakalo poli na MIN yponoithei xana oti den vlepoume tis tainies prin grapsoume kritiki. den exoume epafes me kamia etairia dianomis, synepos stis kritikes mas yparxei kapoiou eidous antikeimenikotita..
@anonumous2:
symfono mazi sou, perimena ligo perissotero vathos logo tis simantikotitas tou gegonotos kai tou epipedou tou ang lee.. an tora apla ithele na xekourastei ligaki prin ta epomena project tou, auto einai sevasto, alla vre paidi mou an variesai kiolas min pianeis to woodstock piase kati allo, afou to xeis..!! anyway elpizo ta epomena "Life of Pi" kai "A Little Game", na mas antameipsoun...
@kioy
thanx kioy..! den emeine pistos fysika, den tha borouse kai na ithele! giati os gnoston "if you remember woodstock you probably weren't there"! mou arese i prosegisi tou backstage, me enoxlise i elafrotita kai i epipolaiotita an theleis.
@ s_dany
euxaristo gia to "quoting", an den to ekane kapoios tha anagazomoun na to kano moni mou!! ha! it's cool..
[δεν έχω δει ακόμα την ταινία]
ReplyDeleteΑνώνυμε φίλε/η Nο.1 έχω κι εγω την αίσθηση οτι η αντιμετώπιση του Woodstock είναι πέραν του δέοντος "μυθική" στη χώρα μας, αλλά νομίζω πως και η clarabelle το λέει στο κείμενο: "...άνθρωποι που ήρθαν ΜΟΝΟ για το πάρτι και άλλοι που αντιλαμβάνονταν πως κάτι ξεχωριστό συνέβαινε εκείνη τη στιγμή" και "...πώς αυτή η μουσική συνάθροιση έγινε πράξη πολιτική, ΧΩΡΙΣ να το θέλει". Προφανώς θεωρείς οτι ο Ang Lee λειτούργησε επίτηδες απομυθοποιητικά, μπορεί και να είναι έτσι, εγω πάντως είδα κατι δηλώσεις του που έλεγε οτι ήταν σε φάση της ζωής του που απλά ήθελε να κάνει μια ανάλαφρη ταινία.
Όπως και να 'χει, θα μπορούσες να είσαι πιο "κομψός", ειδικά με σχόλια του στυλ "...eite DEN eide thn tainia...". Εμείς γράφουμε ΜΟΝΟ για ταινίες που βλέπουμε. Δεν έχουμε ούτε deadlines, ούτε έσοδα από πουθενα...