Tuesday, October 06, 2009

Το ΚΑΚΟ στην Εποχή των Ηρώων (EVIL in the Time of Heroes)


6.10.09 update
s_dany posted:



Μια κάποια Bouche συνεχίζει να μας προμηθεύει με φρέσκο αίμα κατευθείαν από την πηγή του ΚΑΚΟΥ. Και έχει και τα cLopyrights, γιαυτό σταμάτα να ψάχνεις τα torrents! Ζόμπι! ε ζόμπι :-P



Η Ευτυχία Γιακουμή (σίγουρα η καλύτερη προσθήκη στο cast) και ο Ανδρέας "χωρίστρα" Κοντόπουλος [πρόσεξε πώς αλλάζει τη φωνή του στο "οχι κυρία, δεν έχω πρόβλημα που ειστε γυναίκα" :-D]





Διπλάσια εισιτήρια αν έβγαινε και αυτό σε teaser, και ας μην έχει ζόμπι! [title of the not-Bouche-song?]





Όποιος θυμάται Αρχαία να βοηθήσει (4δεσμίτης γαρ!)
Τί στον κόρακα συμβαίνει εις ταύτην... "γαμο-κλωμο-πόλη" ακούω εγω, "γαμο-κλόπον-πόλη" παίζει να λέει...






-------------------------------------------


2.10.09
s_dany posted:




Αν και είδα το ΚΑΚΟ ΙΙ στη Νύχτα Πρεμιέρας του στις 25/9, δεν ήθελα να γράψω τίποτα μέχρι να το ξαναδώ και να το χωνέψω. Ξεκίνησε όμως σε αντίστοιχο link στο facebook της Ομάδας μια συζήτηση που (παρότι δεν είναι τόσο "για" αλλά περισσότερο "γύρω" από την ταινία) είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, τόσο γενικώς όσο και για μένα ειδικώς! Γιαυτό ανοίγω τώρα αυτό εδώ το post και επιχειρώ να τη μεταφέρω εδώ, για να μη χαθεί στη λήθη του εφήμερου χωροχρόνου του facebook [πώς τα λέω το ζόμπι :-D]. Τσέκαρε λοιπόν τα σχόλια αυτού του post!

39 comments:

  1. Εκ μεταφοράς από το αντίστοιχο link στο facebook της Ομάδας.

    Natalia said:
    " Έχω μια απορία μόνο. Γιατί τη στιγμή που ο Ελληνικός κιν/φος υποφέρει απο έλλειψη χρηματοδότησης, θα πρέπει να προωθείται το σπλάτερ τη στιγμή που οι Έλληνες έχουν πολύ περισσότερα να πουν; Με συγχωρείτε δηλαδή. "

    ReplyDelete
  2. ... Και συνεχίζει η

    Natalia:
    " Α, και κάτι ακόμα. Οι γείτονες μας Τούρκοι, ειδικά με τον Τσειλάν, έχουν καλύτερο κιν/φο. Κρίμα, πολύ κρίμα, αυτή η χώρα πάει κατα διαόλου. "

    ReplyDelete
  3. Νομίζω οτι αυτό που πρέπει να προωθείται είναι οι ταλαντούχοι άνθρωποι [αν κατι φαινόταν από το 1ο ΚΑΚΟ ήταν το μεγάλο ταλέντο της δημιουργικής τριάδας, τουλ. στο visual κομμάτι- το οποίο επιβεβαιώνεται πανηγυρικά στο 2ο] και οι καλές ταινίες. Ανεξάρτητα αν αφορούν σε ζόμπι ή... στον Εμφύλιο ή τη Μεταπολίτευση! [και τώρα που το σκέφτομαι έχουμε δει αρκετά από τα δυο τελευταία :-D]

    Επίσης, λάβε υπόψη σου οτι ενα απ' τα βασικότερα στοιχεία μιας ανεπτυγμένης κινηματογραφίας (που θέλουνε να γίνουμε κι εμείς) είναι η παραγωγή ταινιών genres [(υπο)κατηγοριών]. Και εμείς μόλις πρόσφατα κάναμε μια (πραγματικά καλή για μένα) ταινία στο genre του φανταστικού, τιην "Ιστορία 52", και τώρα στο splatter με τα ΚΑΚΑ :-DDD

    Για Τουρκία πραγματικά δεν έχω άποψη, μόνο τον Τσεϊλάν ξέρω. Σε μας πάντως, οι τελευταίες βδομάδες [ή μήνες αν θέλεις με Βερολίνο, Κάννες κλπ] μόνο αισιόδοξους μπορούν να μας κάνουν. Μην τα βάφεις μαύρα :-)

    ReplyDelete
  4. Και κάποιος :-D ...

    Konstantinos Koliopoulos said:
    " Τι περισσότερα έχουν να πουν οι Έλληνες, γιατί δεν τα πολυβλέπω. Και η δημιουργία ενός επιτυχημένου (δεν έχω δει το "Κακό 2", στο 1ο βασίζομαι) κωμικού σπλάτερ στη χώρα μας δεν είναι τόσο απλή όσο φαντάζει. Όσο για τους Τούρκους, ναι, "μας έχουν" άνετα, που οφείλεται αυτό; "

    ReplyDelete
  5. μα τι λετε ρε παιδια??
    μια αξιοπρεπης ελληνικη παραγωγη με γνωστους ηθοποιους που δεν ειναι σεξοκωμωδια ουτε 'ιστορικο επος' ελληνικων απωθημενων κι εχει καταφερει να αποσπασει την προσοχη του κοινου χωρις παρασκηνιακους ερωτες η την ζετα μακρυπουλια φυσικα και εχει λογο υπαρξης και χρηματοδοτησης.
    ναι, μια ταινια χωρις ιχνος σοβαροφανειας, με κανονικα οπτικα εφε (περα απο τα μποτοξ της πρωταγωνιστριας), 'αρρωστημενο' χιουμορ και βαθεια, αληθινη αγαπη για το σινεμα ειναι χιλιες φορες πιο ευπροσδεκτη και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για το ελληνικο σινεμα απο ολα τα widescreen σιριαλ που μας σερβιρουν χωρις ντροπη τα τελευταια χρονια. δεν ξερω τι κανουν στην τουρκια αλλα με ταινιες οπως Το Κακο θα γλιτωσουμε απο το κακο του γκρικ σινεμα που εχει παραγινει...

    ReplyDelete
  6. Dany,

    τον Αγγελόπουλο αναφέρεσαι για τα θέματα της Μεταπολίτευσης; Τι να σου πω, βρήκες άνθρωπο να μιλήσεις, καθότι είμαι Αγγελοπουλικιά.

    Το να βλέπουμε καλά genres δε σημαίνει οτί αποδεικνύουμε στον κιν/κο κόσμο οτί διαθέτουμε κιν/φο. Πιθανόν να είσαι φίλος του συγκεκριμένου genre. Τι σημαίνει υποκατηγορία; Σημαίνει οτί υπάρχει μια κατηγορία ήδη κεκτημένη. Από που και ως που ο Ελληνικός κιν/φος έχει κατακτήσει τα βασικά εχέγγυα για να διεκδικεί σοβαρή αντιμετώπιση απο τους Σινεφίλ;

    Uniqov,

    θες να πεις οτί δηλαδή "αρκεί να μην είναι σεξοκωμωδία ή ιστορικός έπος και ό,τι να ναι;" Τι σινεφίλ λογική είναι αυτή;

    Ε όχι ρε παιδιά. Με συγχωρείτε πολύ.Τι περισσότερα έχουν να πουν οι Έλληνες; Θες να πεις από αυτά που έχουν ήδη πει; Μα ε λ ά χ ι σ τ α έχουν ειπωθεί, αγαπητέ, ελάχιστα.

    ReplyDelete
  7. Δεν μπορώ να καταλάβω τι περισσότερο έχουν οι Τσειλά, Ακίν, Ουστάογλου ή Ερντέμ από τους Οικονομίδη, Λάνθιμο, Γιάνναρη ή Νούσια. Επειδή βγαίνουν περισσότερο σε φεστιβάλ έχουν καλύτερο σινεμά? Δεν νομίζω. Επίσης το θέμα των φεστιβάλ έχει αρχίσει να στρέφεται περισσότερο υπέρ μας. Σκηνοθετικό ταλέντο κατά τη γνώμη μου έχουμε αρκετό. Με τα σενάρια λίγο πρέπει να τη βρούμε και με την παραγωγή. Και επίσης το κράτος να ενδιαφερθεί κάποια στιγμή και να αναθεωρήσει τα διεφθαρμένα όργανα του που ασχολούνται με το σινεμά στην Ελλάδα.

    Αναγνωρίζω πως το σινεμά μας είναι σε πιο προνομιακή θέση απ'το Τουρκικό, από πλευράς χρηματοδότησης, λογοκρισίας αλλά και πρόσβασης σε υψηλού επιπέδου παιδεία και αυτό είναι που δίνει μια μεγαλύτερη αξία στην άνθηση του σινεμά της γείτονος. Αλλά το ίδιο έχει αρχίσει να γίνεται και στη χώρα μας πιο έντονα τα τελευταία χρόνια πιστεύω και θα κλιμακωθεί στα επόμενα. Επίσης έχουμε και τον ''the man from hollywood'', Dennis Iliadis, να μας θυμίζει πως κάτι καλό εξήγαγε αυτή η χώρα..

    ReplyDelete
  8. Καλησπέρα σας και από μένα!

    Χμ, κατά τη γνώμη μου τα genre δεν είναι παρά κάποια εργαλεία κατά τη διάρκεια της "ιστορικής" αποτίμησης μιας ταινίας. Άρα δεν θεωρώ πως μια ταινία splatter δε μπορεί να είναι καλός κινηματογράφος.

    Δε θα 'θελα να φωτογραφίσω το Κακό, και θά θελα να περάσω σε μια ευρύτερη διάσταση της χρηματοδότησης εν ελλάδι. Είναι λογικό, (και θεμιτό) ταινίες όπως το Κακό, να βρίσκουν μεγάλες παραγωγές. Καθώς συγκεντρώνουν πάντοτε μια μεγαλυτερη πιθανότητα ανταπόδωσης της επένδυσης προς τους χρηματοδότες. Η οποία προκύπτει και απ' την αγάπη του κοινού, τη μαζική κατανάλωση, για αυτές τις ταινίες.

    Το άσχημο είναι, ότι δε βρίσκουν χρηματοδότηση παιδιά που όντως έχουν να πουν πράγματα. Και σίγουρα οι ΈΛληνες σκηνοθέτες έχουν να πουν πράγματα. Αυτό δεν αφορά κάποια καταγωγή, αλλά τη φήση της οξύθυμης και θραυστής ελληνικής κοινωνίας, αλλά και το φλεγόμενο παρελθόν των Βαλκανικών τόπων.

    Το θέμα είναι ότι αυτά τα παιδιά θα μιλάνε, όπως μιλάει ο Λάνθιμος με ένα πραγματικό αριστούργημα(και άλλοι), αλλά θα το κάνουν τζάμπα. Με την καύλα τους και τα χρήματα τους. Και αυτό διότι η ελληνική κινηματογραφική παιδεία δεν έχει δείξει ότι μπορεί να ανταποδώσει οικονομικά στους επιχειρηματίες(και καλλιτεχνικά αδιάφορους) επενδυτές κάποιο κέρδος.

    Νομίζω ότι πέραν δηλαδή των θεσμικών ανεπαρκειών, η έλλειψη καλλιτεχνικής(όχι κινηματογραφικής απαραίτητα) παιδείας είναι αυτό που κόβει α φτερά στην εγχώρια καλλιτεχνική παραγωγή. Σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες τα πράγματα ίσως ε΄ναι καλύτερα. Αλλά ας μη γελιόμαστε, και στην τουρκία ο Ceylan ως πρώτη του ταινία έχει το αριστουργηματικό αλλά και extremely low budget Kasaba.

    ReplyDelete
  9. Δεν φταίμε και μεις όμως?? Ο Περάκης με ΄΄λούφες΄΄ να σπάει ταμεία και ο Οικονομίδης ή ο Αλεξίου πχ να μη βρίσκουν διανομή ή να πηγαίνουν άπατοι όπου παίζονται?

    ReplyDelete
  10. @quint Asper

    Αυτό ακριβώς λέω...

    ReplyDelete
  11. Sorry, νόμισα πως η ΄΄έλλειψη κινηματογραφικής και καλλιτεχνικής παιδείας΄΄ πήγαινε αλλου.. Συμφωνώ απόλυτα σ' αυτά που λες.

    ReplyDelete
  12. Το να πρεπει να περιμενουμε τους πνευματικους απογονους του Αγγελοπουλου για να αισθανθουμε περηφανοι για το σινεμα της χωρας ειναι κατι που και τον ιδιο τον Αγγελοπουλο θα ανατριχιαζε.

    Κατα τα αλλα - και κατα τη γνωμη μου παντα- καθε τι κρινεται απο τις προθεσεις του. Και συνηθως ταυτιζεται με αυτες.

    Τελος, το να δουλευει κανεις στο σινεμα ειναι ασυλληπτη τυχη.

    Και φιλε μου Quint ο Περρακης ειναι μαλλον απο τους πιο τρελλους και παθιασμενους ανθρωπους με το σινεμα σε αυτη τη χωρα.

    Φιλικα και με θαυμασμο για το παθος της κουβεντας...

    ReplyDelete
  13. Ναι δεν διαφωνώ καθόλου!! Ίσα - ίσα είναι μεγάλη συμπάθεια ο Περάκης! Απλά εννοούσα πως με την ίδια ευκολία που πάμε να δούμε μια κωμωδία με γνωστά ονόματα, να επιλέγουμε και πιο προσωπικές ταινίες ελλήνων σκηνοθετών, να τους δίνουμε μια ευκαιρία σαν θεατές και ας τις βρίζουμε μετά. Από τον έλληνα θεατή μπορεί να ξεκινήσει μλια σημαντική ώθηση για το εγχώριο σινεμά, αν επιλέγει πάντα πρώτα να δει τις ελληνικές και μετά οποιαδήποτε άλλη παραγωγή. Έτσι και διανομή θα έβρισκαν πιο ευρεία και χρηματοδότηση καλύτερη θα υπήρχε και άλλοι παραγωγοί θα έμπαιναν και ώθηση για τους δημιουργούς να γίνουν καλύτερη θα δινόταν. Δεν είμαι γνώστης για το πως ακριβώς λειτουργεί το σινεμά στην Ελλάδα, αλλά μία απ΄ τις σκέψεις μου είναι πως μπορεί να γίνει καλύτερο μόνο από μένα και σένα..

    ReplyDelete
  14. [Χαίρομαι πάρα πολύ που άναψε η συζήτηση!] Να τα πιάσουμε λίγο με τη σειρά γιατι έχουν θιχτεί πολλά (και ενδιαφέροντα) θέματα.

    @ Μοιραία Natalia :-) και Giannis uniqov
    [που δε χρειαζόταν βρε να φτιάξεις blog, μπορούσες στο "Comment as" να επιλέξεις Name/URL, στο Name βάζεις οτι θέλεις, το URL μπορείς και να το αφήσεις κενό] :

    Συμφωνώ απόλυτα με uniqov γιατί αυτό που περιγράφει είναι μια καλή ταινία. Δεν έχω βέβαια κανενα πρόβλημα ούτε με τις σεξοκωμωδίες ούτε με τα ιστορικά έπη [ούτε με τη Μακρυπούλια που κοντεύουμε να την αναγάγουμε σε σύμβολο του καραmainstream Ελληνικού σινεμά, και δεν ξέρω αν το αξίζει! με την καλή ή την κακή έννοια :-D], αρκεί να είναι καλές ταινίες! Και τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα δεν έχουμε δει τέτοιες! Δεν έχω αγαπημένα genres, προσπαθώ να βλέπω τα καλύτερα από τα πάντα [η σχετική κατηγοριοποίηση γίνεται λίγο χοντροκομένα για να ξέρουμε περίπου με το τι έχουμε να κάνουμε, είτε πριν βγει μια ταινία, είτε σαν αποτίμηση όπως λέει ο kioy].

    Συμφωνώ οτι ελάχιστα έχουν ειπωθεί! Και πρέπει να ειπωθούν! Αλλά δεν καταλαβαίνω τη λογική του "κατακτάς μια κατηγορία για να περάσεις στις υποκατηγορίες". Δηλαδή, όταν εμφανίζεται ενα ταλέντο με κόλλημα στο splatter ή την κωμωδία ή δεν ξέρω γω... το πορνό [και η Zentropa του Trier δε γύριζε τέτοια? :-D], τί πρέπει να του πούμε? Sorry, αλλά δεν εχουμε καλύψει ακόμα τον Εμφύλιο, τη Μεταπολίτευση [την αναφορά σ' αυτά τα δυο την έκανα ως αντίβαρο στο ανάλαφρο του θέματος "zombie", όχι για Αγγελόπουλο ή Βούλγαρη, καμία σχέση (ιδίως για τη νέα του Βούλγαρη που την περιμένω)], ούτε και το θέμα της μετανάστευσης ή την ασφυκτική κοινωνική πραγματικότητα της χώρας. Πέρνα λίγο αργότερα, έχουμε και μια επετηρίδα να τηρήσουμε! Αυτά δε γίνονται! Απλά αρπάζεις το ταλέντο και προσπαθείς να κάνεις μια καλή ταινία! Και για να ανοίξω λίγο ακόμα την κουβέντα πέραν του εθνικού χρώματος και να έρθω και στον

    Quint Asper:
    Με αφορμή τις συγκρίσεις με το σινεμά της Τουρκίας, απλά θέλω να πω το [φοβερά πρωτότυπο :-D] οτι το σινεμά είναι ένα! Όπως και το κοινό του! Πρώτα με ενδιαφέρουν οι καλές ταινίες και μετά οι Ελληνικές ταινίες. Αν συνδιάζονται τα δύο, super! Γιατι κι εγω εδώ ζω και αν κάνουν την ίδια ταινία ο (υπερτιμημένος για μένα) Jarmusch και ο (υποτιμημένος) Ρένος Χαραλαμπίδης ["Φτηνά Τσιγάρα"], τότε αυτή του τελευταίου με αφορά περισσότερο γιατί αναφέρεται στην Αθήνα! Αλλά δεν είναι κάποιο ιερό καθήκον να γυρίζονται ταινίες στην Ελλάδα. Γιαυτό και αν είχα τη δυνατότητα και τη διάθεση να επενδύσω χρήματα στον κινηματογράφο [πέραν του χρόνου που επενδύω τώρα :-D] και ΔΕΝ έβρισκα κάποιο ταλαντούχο σκηνοθέτη ή σεναριογράφο στην Ελλάδα, δε θα δίσταζα να τα επενδύσω στον άγνωστο σκηνοθέτη που μόλις είχε κάνει την πρώτη του ταινία στα βάθη της Τουρκίας (το "Kasaba" - δείτε το βιντεάκι και αν δεν ανατριχιάσετε με τη μουσική, να μη με λένε s_dany :-D]. Αρκεί βέβαια κι εγω (ως ιδιώτης) να είχα την ελπίδα να πάρω τουλάχιστον τα χρήματα μου πίσω.

    ReplyDelete
  15. ...Πράγμα που που με φέρνει στον

    kioy:
    Εννοείται οτι οι εταιρείες θα επενδύσουν εκεί που προσδοκούν μεγαλύτερες αποδόσεις, πιο εύκολα στο cult zombie comedy απ' οτι στη "δυσλειτουργική" οικογένεια του "Κυνόδοντα" (που μόνο εσυ από την Ομάδα έχεις ήδη δει, για τους γνωστούς λόγους - αλήθεια πότε θα ανεβάσεις review? χωρίς spoiler ε!). Και συμφωνώ απόλυτα οτι "η έλλειψη καλλιτεχνικής και κινηματογραφικής παιδείας είναι αυτή που κόβει τα φτερά στην εγχώρια παραγωγή". Αλλά για αυτό, δε νομίζω οτι μπορεί να γίνει κάτι εύκολα. Το λίγο που μπορούμε να κάνουμε εμείς είναι να διαλέγουμε τις ταινίες που βλέπουμε (και να πληρώνουμε εισιτήριο :-), να γράφουμε γι' αυτές και να τις προβάλουμε (εδώ και στην ΑΣΟΕΕ βεβαίως βεβαίως - ακούς AV? :-).
    [Ρίξτε μια ματιά και στην αντίστοιχη κουβέντα που κάναμε πριν 1,5 χρόνο]

    Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η Πολιτεία και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να φροντίσουν εκείνους που "με την καύλα τους και τα χρήματα τους" προσπαθούν να κάνουν την πρώτη ή δεύτερη τους ταινία (τους ταλαντούχους ε! όχι φιλανθρωπίες), ώστε να μη μείνουν χωρίς καύλα ή χωρίς χρήματα. Ώστε να φτάσουν σ' ενα επίπεδο που να μπορούν, αν δε βρίσκουν χρηματοδότηση από την Ελλάδα, να τη βρίσκουν από το εξωτερικό (όπως υποψιάζομαι οτι θα μπορεί να κάνει πλέον ο Λάνθιμος για την επόμενη ταινία του). Και φαίνεται πως τον τελευταίο καιρό αυτό γίνεται! Γεγονός που σε συνδιασμό (ή παράλληλα αν θέλετε) με τους Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη φαίνεται πως αλλάζει το τοπίο. Γιαυτό και προκαλεί αντιδράσεις, όπως η "Μονομαχία στην Ομίχλη του Ιανού αμέσως μετά το debate. Δε γνωρίζω το θέμα σε βάθος, γιαυτό και δε μπορώ να πάρω θέση. Φαίνεται όμως πως κάτι αλλάζει προς το καλύτερο! Γιαυτό είπα να μην τα βάφουμε μαύρα!


    PS. Οι "Σειρήνες στο Αιγαίο" ήταν πολύ καλές, εξαιρετικά γυρισμένες και με πολύ πλάκα (για το επόμενο, που δεν το είχε γυρίσει καν ο Περάκης, δεν είχα ακούσει καλά λόγια και δεν πήγα να το δω). Και ο σπουδαγμένος και μεγαλωμένος επαγγελματικά στη Γερμανία Περάκης είναι από τους ελάχιστους σκηνοθέτες που βλέπουμε να βλέπουν ταινίες στις Νύχτες Πρεμιέρας (όπως και τον Τσεμπερόπουλο και τον Αλεξίου). Κάτι πρέπει να λέει αυτό για το πάθος με το σινεμά...


    @ alekaki:
    Αν ξαναπεις σε όλους εμάς που δεν δουλεύουμε [ακόμα? :-D] στο σινεμά πόσο "ασυλληπτη τυχη" είναι, θα σου ξεριζώσω τους κυνόδοντες μέχρι να πεις "52" :-PPP


    PS2. Μετά από αυτό το μικρό σχόλιο, μην περιμένετε να γράψω τίποτα άλλο τις επόμενες δυο τρεις μέρες :-D

    ReplyDelete
  16. Το σχόλιο μου ήταν σε φάση : ΄΄στηρίξτε τα ελληνικά προιόντα, απλό στη σύλληψη, φαινομενικά απλοικό, όμως σύνθετο και δύσκολο στην πράξη. Ο Jarmusch δεν είναι υπερτιμημένος, απλά εσύ τον υποτιμάς.. Θεωρώ τις ΄΄σειρήνες΄΄ καλές στο είδος τους, συνεπείς σαν ταινία απλά ΔΕΝ συγκρίνονται πχ με το ΄΄σπιρτόκουτο΄΄, την ΄΄άκρη της πόλης΄΄το ΄΄αυτή η νύχτα μένει΄΄ ή με την ΄΄ιστορία 52΄΄.. Και επειδή έγινε must η λέξη ΄΄καύλα΄΄ στο μπλογκ, θα πω και γω με τη σειρά μου πως ο νεος Ταραντίνο ήταν ΚΑΥΛΑ!

    ReplyDelete
  17. Επίσης ενα σχόλιο στο αν το σινεμά είναι ένα ή 5 ή κυβική ρίζα του 7 εις την εντεκάτη : το σινεμά όντως είναι ένα αλλά μια σύγκριση μπορείς να κάνεις ανάμεσα στο ελληνικό και στο γαλλικό, ή στο ελληνικό και στο κορεάτικο.. Και δεν θα την έκανα αν δεν είχε τεθεί πιο πάνω.. Αλλά ή ιστορία που έμαθα στο σχολείο με οδηγεί στο συμπέρασμα πως είμαστε σε όλα καλύτεροι απ' αυτούς τους βαρβάρους!!(φυσικά ειρωνεύομαι..)

    Και επίσης πως ξέρεις αν μια ταινία είναι καλή αν δεν την δεις πρώτα?? Διαβάζεις (θου Κύριε!) κριτικές??? Και εδώ μπαίνει και ο ρόλος του έλληνα κριτικού: give greek film makers a break! Που μεταφράζεται: ΄΄βάλτε και κανένα αστεράκι παραπάνω΄΄..

    ReplyDelete
  18. Μαζι σου Κουιντ, μεχρι το μεδουλι. Πως αλλιως αλλωστε μερες που ειναι.

    υ.γ. υποσχομαι να επανελθω με πιο σοβαρα σχολια. προς το παρον με εχει παρει λιγο η μπαλλα... δειξτε κατανοηση.

    ReplyDelete
  19. Και μία παρέμβαση ενός ανώνυμου σινεφίλ: Το ελληνικό σινεμα δεν θέλει άλλους Αγγελόπουλους- ΕΛΕΟΣ! Δεν θέλει όμως ούτε και mainstream κατασκευάσματα με κακούς τηλεοπτικούς ηθοποιους και απόπειρες ψευτο-εντυποσιασμού όπως το ΚΑΚΟ 2. Τεχνικά μπορεί να είναι κάλο. Και ίσως προσφέρει και μια εναλλακτική στο Ελληνικό σινεμα με τις ταινίες ύπνου και τις Σούλες που έρχονται ξανά. Πέρα απο αυτά όμως? Τι? Ο Τσιμιτσέλης να μιλάει για κωλαράκια σε απόπειρα να κάνει τα 16-χρονα κοριτσάκια να γεμίσουν αίθουσες? Κάποιοι ανέφεραν παραπάνη δημιουργούς όπως Γιάνναρη, Οικονομίδη, Γραμματικό, Λάνθιμο κλπ.. Τέτοιους δημιουργούς χρειάζεται το ελληνικό σινεμά. Ταινίες που έχουν πραγματικά κάτι να πουν. Και το καλτ χρειάζεται σίγουρα... Αλλά είναι όντως καλτ αυτό εδώ? Οι δημουργοί νομίζω απευθύνονται ξεκάθαρα στο mainstream- το οτι υπάρχει και λίγο αιματάκι δεν λέει και κάτι- και αυτό της μόδας είναι σήμερα.

    ReplyDelete
  20. Πολύ ωραία κουβέντα και δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω. Ελλείψει χρόνου, θα αναφερθώ σε αυτά που θεωρώ πιο σημαντικά.

    1. Ναι, θεωρώ οτί πρέπει να έχεις μάθει την άλφα-βήτα, για να αρχίσεις να γράφεις εκθέσεις. Αυτή η λογική νομίζω αρμόζει και στο σινεμά.

    2.Επειδή η κουβέντα ξεκίνησε με κάτι που είπα εντελώς αυθόρμητα για το οποίο και δεν έχω μετανιώσει φυσικά, θέλω να τονίσω το εξής: η πρώτη αυθόρμητη μου κουβέντα ειπώθηκε με μια άλλην σκέψη απο πίσω. Σκέφτομαι οτί η Ελλάδα, συνολικά ως φορέας πολιτισμού, με ένα βαρύ πολίτιμο φορτίο στην ιστορική της πλάτη, με μερικούς Σεφέρηδες, Ελύτηδες, Λειβαδίτηδες και άλλους, με ένα εξαιρετικό οπλοστάσιο στο θέατρο της, με πάρα πολύ καλούς μουσικούς δημιουργούς και γενικότερα με μια καλλιτεχνική παραγωγή που νομίζω την ξεχωρίζει, όχι κατά ανάγκην εθνικά, γιατί δεν είναι εκεί το ζητούμενο, αλλά πολιτισμικά, ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΤΟΣΟ ΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ; Αυτή την απορία αν μου λύσετε, εγώ θα είμαι ικανοποιημένη. Και δεν μπορώ να πιστέψω οτί το ζήτημα είναι τόσο απλό όσο το "δεν υπάρχουν χρήματα για τον κιν/φο, αφού αυτό το είδος τέχνης χρειάζεται τα μέσα και άρα δεν υπάρχει η ανάλογη καλλ.παραγωγή. Υπάρχουν φυσικά οι σκηνοθέτες που προαναφέρατε, να αναφερθεί και ο Αβδελιώδης που μου αρέσει πολύ, αλλά (θέλω να) πιστεύω οτί κινηματογραφικά μιλώντας, δεν έχουμε την παραγωγή που μας αξίζει.

    3. Δεν χρειαζόμαστε δεύτερο Αγγελόπουλο αλλά σίγουρα χρειαζόμαστε καλό κιν/φο. Δεν είναι το ζητούμενο το ύφος του δημιουργού, αλλά η ποιότητα του έργου του.

    4. Γενικότερα η άποψη μου περί του Κακού, που είναι και η αφορμή της συζήτησης μας, ταυτίζεται με του Ανώνυμου.

    ReplyDelete
  21. Λοιπόν η Τέχνη είναι πανανθρώπινη. Να την περιορίζουμε σε γεωγραφικά σύνορα είναι μάλλον άστοχο. Απ' τη στιγμή που η Τέχνη απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως γλωσσών, ηλικιών κλπ. Αν δούμε μάλιστα τι γεννάει την Τέχνη, αναφέρομαι στην παρόρμηση που ωθεί τον δημιουργό(τι τον ωθεί, τον σβαρνάει σαν βιοολογική αναγκαιότητα), θα δούμε πως αυτή είναι ανεξάρτητη από το γλωσσολογικό φορμαλισμό του εκάστοτε αλφαβήτου.

    Όμως... Η ταινία είναι οικονομικό προϊον. Και μάλιστα σχεδόν το ακριβότερο από κάθε άλλο. Αναφέρομαι στη διαδικασία παρασκεύης του. Αυτή η διαδικασία, γιατί και η υλοποιήση μιας ταινίας είναι μια κατασκευή, δεν συνάδει απαραίτητα με αυτό που λέμε Τέχνη. Η παραγωγή στο μοντέλο της μοιάζει περισσότερο με επιχειρηματική διαδικασία παρά με καλλιτεχνική. Δηλαδή ο Σεφέρης του κινηματογράφου δε μπορεί με μια κάμερα να κάνει ότι κάνει ο ποιητής μ' ένα στυλό. Τουλάχιστον σε αυτή τη φορμαλιστική φάση που 'χει περάσει ο κινηματογράφος. Και αυτό λοιπόν το στάδιο της επιχειρηματικής διαδικασίας, απ' τη στιγμή που πραγμαώνεται σε συγκεκριμένο χωρολογικό πλαίσιο, αποκτάει αναπόφευκτα γεωγραφικό χαρακτήρα.

    Και αυτό το αναφέρω για να απαντήσω κυρίως στον "Μοιραίο Χαρακτήρα" στο ερώτημα της ανισότητας που παρατηρείται ως προς τους έλληνες δημιουργούς ανά καλλιτεχνικό πεδίο έκφρασης.

    ReplyDelete
  22. Χαιρετω την πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα.
    Σε ότι αφορά στον Μοιραίο Χαρακτήρα λοιπον, νιώθω πως κάνει ένα σφάλμα συνθεσης. Εάν η ζηλευτή τέχνη στην Ελλάδα εκπροσωπείται απο τον Σεφέρη, τον Ελύτη, και τον Λειβαδίτη στις τέχνες του λόγου, τότε μιλάμε για μία πολύ «παλιά» τέχνη. Προς αποφυγή καθε παρεξήγησης, αν προσθέταμε και τον Καβάφη θα υπέγραφα οτι προφανώς και ειναι οι ακρογωνιαιες λίθοι της λόγιας κουλτούρας του εθνους του προηγούμενου αιώνα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται με το τι θα «επρεπε» να ειναι η τεχνη σε όλες της τις εκφάνσεις. Προσωπικά έχω ταυτιστει με αυτούς, με τον σπαραγμό της Γώγου, τη δωρικότητα του Βαμβακάρη και τα τσιτάτα του Ομηρου! Και στις άλλες μορφές τέχνης έχουν καταφέρει να με συγκινήσουν και προφανώς για τελείως διαφορετικούς λόγους απο μία καρέκλα αρτ νουβώ μέχρι τα συρμάτινα παιχνίδια του A. Calder, απο τον Μπουνιουελ μέχρι τον Ροντέν, από την Ινδιανα Μερσέντες Σόζα – που πεθανε χτές στα 74 της – μέχρι τον Μάιλς και την Μαρία Κάλλας, τα πολυφωνικά της Ηπείρου και μερικά τραγούδια των Ξύλινων Σπαθιών.
    Αν τέχνη ειναι βασικά ο Σεφέρης και ο Λειβαδίτης τότε τί είναι ο Κουτρουμπούσης;
    Και αν ο ελληνικός κινηματογράφος τελειώνει στην Ελλαδα με τον Αγγελόπουλο, τι ειναι οι ταινίες του Νικολαίδη; Δεν ειναι ποιητικό σινεμά το Βαριετέ του Παναγιωτοπουλου; Και τέλος πάντων τα όρια που μπαίνουν; Ποιος αποφασίζει ότι το σινεμά τρομου ή ακόμα και καφρίλας δεν είναι τέχνη;
    Αυτή η στάση δεν ειναι απλα παρωχημενη κατα τη γνωμη μου. Είναι και σχετικά επικύνδινη.
    Πολύ πιθανόν ενας Τσιμιτσέλης που μιλάει για κώλους να ξεπερνά τα όρια της ευπρέπειας αλλα το ίδιο κάνει και το Pusher , μια δανεζικη αξεπεραστη τριλογια απίθανου, crude και συγχρονου, ατρομητου ρεαλισμου, με βια, σεξ, καφρους πρωταγωνιστες, γυρισμένη σε βιντεο.
    Και τέλος πάντων σε κάποιους το ίδιο κάνει και κάθε αμερικάνικη κωμωδία τύπου Superbad. Ανούσιο θεωρησε η φίλη μου τον Λάνθιμο που εγω τον βρήκα αριστουργημα, ακατανόητο θεωρεί τον Αλεξιου ο πατέρας μου κι ας γυριστηκε η “Ιστορία 52” κατω απ’το σπίτι του.
    Γενικα πάντως πιστεύω ότι μπορούμε φυσικά να θεωρούμε επιτυχημένη μια ταινια ή όχι αλλά συγκρινόμενη με άλλες ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ. Οπως δηλαδη κάνουν πολυ μεγάλα περιοδικά σχετικά με το σινεμά στο εξωτερικό (βλ. Variety, Empire, American Cinematographer κ.α.). Το να συγκρινουμε τον Αλεξίου με τον Νουσια ειναι σαν να συγκρινουμε τον Eric Satie με τους Mary and the Boy…
    Και χωρος υπάρχει για όλους. Η λογική ότι ο κινηματογράφος θα μολυνθει απο την αισθητική του Νουσια και θα εξατμιστει ετσι όλη η πιο “ψαγμένη” –για την οικονομία της κουβέντας- εγχωρια κινηματογραφία είναι λίγο αστοχη. Ετσι κι αλλιως για να κανεις σινεμα στην Ελλαδα προσωπικής παραγωγής (δηλαδη αν δεν ανηκει ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ η ταινια σε ένα στουντιο ελληνικο) σημαινει κατα πασα πιθανοτητα οτι πασχεις απο την κοινη σε ολους τους κινηματογραφιστες ψυχασθενεια για να δικαιολογησεις το προσωπικο και οικονομικο κοστος.
    Ουφ. Αυτα προς το παρον.

    ReplyDelete
  23. Και ο ακαλλιέργητος της παρέας νιώθει πλέον την ανάγκη να εξιλεωθεί (επειδή δεν τον γνώριζε :-) βάζοντας ενα link από την Wikipedia για τον Πάνο Κουτρουμπούση, του οποίου το έργο φαίνεται να είναι (τουλάχιστον!) ενδιαφέρον: "ενα μίγμα σουρεαλισμού, λαϊκής αφήγησης, καθαρεύουσας, επιστημονικής φαντασίας, κόμικς, λεξιπλασίας και μπητ αισθητικής" !!

    Και για την Δανέζικη τριλογία που ανέφερε η ψυχασθενής [γνωστό εδώ και καιρό] φίλη μας, ενα link από IMDb για το 1ο μέρος του "Pusher" του big-in-Denmark [σίγουρα καλύτερο από το big-in-Belgium :-D] Nicolas Winding Refn, το οποίο ενας reviewer αποκάλεσε (υπερβολικά ίσως?) "MEAN STREETS, Danish style"!


    PS1. Υπόσχομαι να επανέλθω με ενα to-the-point σχόλιο στο θέμα μας [όταν περάσει το μετεκλογικό trance].

    PS2. Ενα μεγάλο THANK YOU σε Μοιραίο Χαρακτήρα που με το αυθόρμητο σχόλιο της ξεκίνησε αυτή την [100 φορές το είπαμε οτι ειναι] ενδιαφέρουσα συζήτηση.

    PS3. Δεν ξέρω για τη Mary, αλλά ο Boy εμένα δε μ' αρέσει (τουλάχιστον στα μουσικά του :-)

    ReplyDelete
  24. Χμμμ ποιός μίλησε για "ευπρέπεια"? Που υπάρχει αυτό για να υπάρχει στο σινεμά? Το πρόβλημα με τον Τσιμιτσέλη είναι αλλού... Σκεφτείτε εσείς, εγώ δεν λέω γιατι θα γίνω ο κακός. Πάντως thanks για την πρόταση του Pusher, ακούγεται πάρα πολύ ενδιαφέρω και θα το τσεκάρω...

    ReplyDelete
  25. Αγαπητέ ανώνυμε σας νιώθω. Κι εγω στη θέση σας θα αναρωτιομουν αν οι ανωνυμες υπονοιες μου μπορουν να παρεξηγηθουν ως εμπαθεις.
    Για το Κακο δεν μπορω να σας απαντησω. Ειναι πολυ προσωπικη η σχεση μου με την ταινια (ως executive producer)και δεν το βρισκω κομψο .
    Θα ειμαι ομως στο Φλοραλ την Τεταρτη το απογευμα σε ενα τσαι που εχουμε κανονισει με αφορμη το Κακο. Θα ηθελα πολυ να τα πουμε απο κοντα και μπορει και να σας εκπληξουμε καθοτι μας αρεσει κι εμας το καλτ...και τα εισητηρια... αλλα οχι η παιδεραστια.

    ReplyDelete
  26. Λίγο τσάι με το ΑΙΜΑ σας madame?

    ReplyDelete
  27. @ s_dany: Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση!
    @ Alekaki: Το τελευταίο δεν πιστεύω να πήγαινε στον Ρομάν, έτσι??

    ReplyDelete
  28. Οχι, οχι. Ολο το μηνυμα ειναι αφιερωμενο στον ανωνυμο. Σε οτι αφορα στον Πολάνσκι, εδω ειμαστε να ανοιγουμε θρεντς...

    ReplyDelete
  29. Αγαπητό Αλεκάκι,

    συμφωνώ με την χρονική τοποθέτηση των λογίων ως τέχνη παλιά. Έχετε δίκιο, είμαι παλαιομοδίτισσα
    και έχω την αίσθηση οτί η τέχνη στην Ελλάδα κάπου φρέναρε απότομα. Έχετε δίκιο. Ποιος άραγε θα αναλάβει μια τέτοια βαρύτιμη κληρονομιά; Με ποιο όχημα αλήθεια; Και τι είναι Τέχνη; Νομίζω είναι η ερώτηση σε μια απάντηση καθαρά ρητορική
    που χρωματίζεται μόνον απο την εμπειρική αλήθεια. Τέχνη είναι κατά την ταπεινή μου άποψη ο φορέας νοήματος της ζωής. Δεν θα μπορούσα να το αποδώσω αλλιώς. Και σίγουρα η ζωή νοηματοδοτείται για τον καθένα μας διαφορετικά. Έχετε δίκιο όταν ανατρέχετε στα βασικά για να μου δώσετε μιαν απάντηση. Όχι, για μένα, η καφρίλα δεν είναι τέχνη. Και φυσικά
    δεν υπάρχει πρέπει αλλά υπάρχει η "ανάγκη".

    Λέτε ωστόσο οτί η σύγκριση θα πρέπει να γίνεται ανάμεσα στα όμοια πράγματα. Κι η λογική λέει οτί έχετε απόλυτο δίκιο.Ωστόσο κανείς, όταν θέλει να κάνει σύνθεση των γεγονότων, μπορεί να δει συνολικά την καλλιτεχνική παραγωγή μιας χώρας.
    Κι εγώ βλέπω οτί στον κινηματογράφο υστερεί σημαντικά σε σχέση με την Τουρκία που η κατα κεφαλή καλλιέργεια αφενός και δεύτερο η λογοκρισία καταφέρνουν να φτιάξουν έναν Τσειλάν. Το επιχείρημά μου είναι οτί θα υπάρχει λόγος για αυτό.Υποψιάζομαι οτί η Ελλάδα ως χώρα με ιδιαίτερες ψυχολογικές παραμέτρους, οι οποίες διέπονται απο έναν αξιοπερίεργο, για
    τα μάτια μου πιθηκισμό, θα έχει τους λόγους της. Και για το Πούσερ που αναφέρετε, έχετε δίκιο, μαζί σας σε αυτό. Αλλά δεν είμαστε στη Δανία και στο πίσω μέρος του μυαλού μου δεν υπάρχει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν όπως καταλαβαίνετε.
    Εξάλλου μιλάω εν ονόματι ενός απλού σινεφίλ, με ότι μπορεί να σημάίνει αυτό.


    Καλή επιτυχία στη ταινία σας, εύχομαι ολόψυχα να έλθουν όλα κατ'ευχήν, γνωρίζω την "ψυχασθένεια" του δημιουργού,απο καρδιάς εύχομαι να πάρει η ταινία τα εύσημα που της αξίζουν.

    ReplyDelete
  30. Στο 0:23 της σκηνής 3 και με μια κλοτσιά από τον Τότσικα, περνά στη νεκροζώντανη αιωνιότητα ένα από τα ζόμπι της ΑΣΟΕΕ, ο δικός μας Captain Iglo! Θα τον ξαναδείτε το Μάρτη live from Kodak Auditorium να ευχαριστεί την Ακαδημία :-D. Ή έστω στα MTV Movie Awards [Best Fight :-DDD]

    ReplyDelete
  31. λίγο άστοχη η απάντηση σας ms executive producer. δεν μίλησε για παιδεραστίες κανείς πριν το κάνετε εσείς.. αντι να περνάτε στην επίθεση, προσπαθήστε να δεχτείτε το γεγονός οτι δεν μπορει η ταινία σας να αρέσει σε όλους. έτσι γίνεται με κάθε ταινία. καλή συνέχεια.

    ReplyDelete
  32. αγαπητε ανωνυμε,

    το υφος μου ηταν λιγοτερο επιθετικο στην πραγματικοτητα. πιστεψτε με δε χρειαζεται να προσπαθησω πολυ για να δεχτω το αναποδραστο γεγονος οτι μια ταινια σαν το κακο δεν θα αρεσει σε ολους. και παλι καλα που αρεσει σε οσους αρεσει.

    η αληθεια ειναι παντως - και αφου αποκλεισαμε την παιδεραστια- δεν παει ο νους μου, τι διαολο προσπαθησαμε εκ του πονηρου να καταφερουμε βαζοντας τον τσιμιτσελη να λεει το γνωστο ανεκδοτο.

    ευχαριστω για τις ευχες, τις ανταποδιδω και ενημερωνω οτι πηρα και το μαθημα μου: μην μπλεκεσαι ΚΑΘΟΛΟΥ σε κουβεντες που αφορουν ταινιες που εχεις κανει. δεν βοηθαει ουτε εσενα ουτε την ταινια. I stand corrected. ;-)

    @ μοιραιος χαρακτηρας:
    εχω σκεφτει πολλα μετα την τελευταια σας απαντηση. τα "δουλευω" ακομα και θα επανελθω καθως με βαλατε οντως σε σκεψεις και δε θελω να προτρεξω.

    ReplyDelete
  33. αγαπητε ανωνυμε,

    το υφος μου ηταν λιγοτερο επιθετικο στην πραγματικοτητα. πιστεψτε με δε χρειαζεται να προσπαθησω πολυ για να δεχτω το αναποδραστο γεγονος οτι μια ταινια σαν το κακο δεν θα αρεσει σε ολους. και παλι καλα που αρεσει σε οσους αρεσει.

    η αληθεια ειναι παντως - και αφου αποκλεισαμε την παιδεραστια- δεν παει ο νους μου, τι διαολο προσπαθησαμε εκ του πονηρου να καταφερουμε βαζοντας τον τσιμιτσελη να λεει το γνωστο ανεκδοτο.

    ευχαριστω για τις ευχες, τις ανταποδιδω και ενημερωνω οτι πηρα και το μαθημα μου: μην μπλεκεσαι ΚΑΘΟΛΟΥ σε κουβεντες που αφορουν ταινιες που εχεις κανει. δεν βοηθαει ουτε εσενα ουτε την ταινια. I stand corrected. ;-)

    @ μοιραιος χαρακτηρας:
    εχω σκεφτει πολλα μετα την τελευταια σας απαντηση. τα "δουλευω" ακομα και θα επανελθω καθως με βαλατε οντως σε σκεψεις και δε θελω να προτρεξω.

    ReplyDelete
  34. λίγο άστοχη η απάντηση σας ms executive producer. δεν μίλησε για παιδεραστίες κανείς πριν το κάνετε εσείς.. αντι να περνάτε στην επίθεση, προσπαθήστε να δεχτείτε το γεγονός οτι δεν μπορει η ταινία σας να αρέσει σε όλους. έτσι γίνεται με κάθε ταινία. καλή συνέχεια.

    ReplyDelete
  35. Αγαπητέ ανώνυμε σας νιώθω. Κι εγω στη θέση σας θα αναρωτιομουν αν οι ανωνυμες υπονοιες μου μπορουν να παρεξηγηθουν ως εμπαθεις.
    Για το Κακο δεν μπορω να σας απαντησω. Ειναι πολυ προσωπικη η σχεση μου με την ταινια (ως executive producer)και δεν το βρισκω κομψο .
    Θα ειμαι ομως στο Φλοραλ την Τεταρτη το απογευμα σε ενα τσαι που εχουμε κανονισει με αφορμη το Κακο. Θα ηθελα πολυ να τα πουμε απο κοντα και μπορει και να σας εκπληξουμε καθοτι μας αρεσει κι εμας το καλτ...και τα εισητηρια... αλλα οχι η παιδεραστια.

    ReplyDelete
  36. Χμμμ ποιός μίλησε για "ευπρέπεια"? Που υπάρχει αυτό για να υπάρχει στο σινεμά? Το πρόβλημα με τον Τσιμιτσέλη είναι αλλού... Σκεφτείτε εσείς, εγώ δεν λέω γιατι θα γίνω ο κακός. Πάντως thanks για την πρόταση του Pusher, ακούγεται πάρα πολύ ενδιαφέρω και θα το τσεκάρω...

    ReplyDelete
  37. μα τι λετε ρε παιδια??
    μια αξιοπρεπης ελληνικη παραγωγη με γνωστους ηθοποιους που δεν ειναι σεξοκωμωδια ουτε 'ιστορικο επος' ελληνικων απωθημενων κι εχει καταφερει να αποσπασει την προσοχη του κοινου χωρις παρασκηνιακους ερωτες η την ζετα μακρυπουλια φυσικα και εχει λογο υπαρξης και χρηματοδοτησης.
    ναι, μια ταινια χωρις ιχνος σοβαροφανειας, με κανονικα οπτικα εφε (περα απο τα μποτοξ της πρωταγωνιστριας), 'αρρωστημενο' χιουμορ και βαθεια, αληθινη αγαπη για το σινεμα ειναι χιλιες φορες πιο ευπροσδεκτη και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ για το ελληνικο σινεμα απο ολα τα widescreen σιριαλ που μας σερβιρουν χωρις ντροπη τα τελευταια χρονια. δεν ξερω τι κανουν στην τουρκια αλλα με ταινιες οπως Το Κακο θα γλιτωσουμε απο το κακο του γκρικ σινεμα που εχει παραγινει...

    ReplyDelete
  38. Λοιπόν η Τέχνη είναι πανανθρώπινη. Να την περιορίζουμε σε γεωγραφικά σύνορα είναι μάλλον άστοχο. Απ' τη στιγμή που η Τέχνη απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως γλωσσών, ηλικιών κλπ. Αν δούμε μάλιστα τι γεννάει την Τέχνη, αναφέρομαι στην παρόρμηση που ωθεί τον δημιουργό(τι τον ωθεί, τον σβαρνάει σαν βιοολογική αναγκαιότητα), θα δούμε πως αυτή είναι ανεξάρτητη από το γλωσσολογικό φορμαλισμό του εκάστοτε αλφαβήτου.

    Όμως... Η ταινία είναι οικονομικό προϊον. Και μάλιστα σχεδόν το ακριβότερο από κάθε άλλο. Αναφέρομαι στη διαδικασία παρασκεύης του. Αυτή η διαδικασία, γιατί και η υλοποιήση μιας ταινίας είναι μια κατασκευή, δεν συνάδει απαραίτητα με αυτό που λέμε Τέχνη. Η παραγωγή στο μοντέλο της μοιάζει περισσότερο με επιχειρηματική διαδικασία παρά με καλλιτεχνική. Δηλαδή ο Σεφέρης του κινηματογράφου δε μπορεί με μια κάμερα να κάνει ότι κάνει ο ποιητής μ' ένα στυλό. Τουλάχιστον σε αυτή τη φορμαλιστική φάση που 'χει περάσει ο κινηματογράφος. Και αυτό λοιπόν το στάδιο της επιχειρηματικής διαδικασίας, απ' τη στιγμή που πραγμαώνεται σε συγκεκριμένο χωρολογικό πλαίσιο, αποκτάει αναπόφευκτα γεωγραφικό χαρακτήρα.

    Και αυτό το αναφέρω για να απαντήσω κυρίως στον "Μοιραίο Χαρακτήρα" στο ερώτημα της ανισότητας που παρατηρείται ως προς τους έλληνες δημιουργούς ανά καλλιτεχνικό πεδίο έκφρασης.

    ReplyDelete
  39. Νομίζω οτι αυτό που πρέπει να προωθείται είναι οι ταλαντούχοι άνθρωποι [αν κατι φαινόταν από το 1ο ΚΑΚΟ ήταν το μεγάλο ταλέντο της δημιουργικής τριάδας, τουλ. στο visual κομμάτι- το οποίο επιβεβαιώνεται πανηγυρικά στο 2ο] και οι καλές ταινίες. Ανεξάρτητα αν αφορούν σε ζόμπι ή... στον Εμφύλιο ή τη Μεταπολίτευση! [και τώρα που το σκέφτομαι έχουμε δει αρκετά από τα δυο τελευταία :-D]

    Επίσης, λάβε υπόψη σου οτι ενα απ' τα βασικότερα στοιχεία μιας ανεπτυγμένης κινηματογραφίας (που θέλουνε να γίνουμε κι εμείς) είναι η παραγωγή ταινιών genres [(υπο)κατηγοριών]. Και εμείς μόλις πρόσφατα κάναμε μια (πραγματικά καλή για μένα) ταινία στο genre του φανταστικού, τιην "Ιστορία 52", και τώρα στο splatter με τα ΚΑΚΑ :-DDD

    Για Τουρκία πραγματικά δεν έχω άποψη, μόνο τον Τσεϊλάν ξέρω. Σε μας πάντως, οι τελευταίες βδομάδες [ή μήνες αν θέλεις με Βερολίνο, Κάννες κλπ] μόνο αισιόδοξους μπορούν να μας κάνουν. Μην τα βάφεις μαύρα :-)

    ReplyDelete

If you are a blogger, you know what to do :-D

If you are not, just select profile "Name/URL".
In "Name": put your name or any nickname (facebook profile name etc).
In "URL": put a link to your site, facebook profile etc (or leave blank).
Click "Subscribe by email" to get notified for new comments on this post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...