18.9.08
s_dany posted:
Μια μικρή και αυστηρά προσωπική επιλογή-πρόταση για τις προβολές της ημέρας (ή καλύτερα της "Νύχτας"). Εκτός απ' τα δυο λόγια για κάθε ταινία στο ωρολόγιο πρόγραμμα (ακριβώς από κάτω), τσεκάρετε επιπλέον στοιχεία στο site του Φεστιβάλ (κλικάροντας το αντίστοιχο "μάτι") και στο IMDb. Και από μένα: visual aid φυσικά με κανα-δυο εικόνες ή βιντεάκια και, ενίοτε, κι ενα μικρό σχόλιο.
- Πέμ 18/9 20:00 Αττικόν
THE WACKNESS / ΧΥΜΑΔΙΟ
(Πανόραμα)
Σκηνοθεσία: Jonathan Levine
Παραγωγής: USA / 2008
Διάρκεια: 110'
Ο (παντελώς άγνωστος) Josh Peck βολτάρει στους δρόμους του "Big Apple" το καλοκαίρι του '94 dealάροντας, ακούγοντας πολύ (και καλό) hip hop και προσπαθώντας να ρίξει την (κούκλα και προσεχώς πασίγνωστη, που τώρα θυμόμαστε μόνο ως κολλητή της "Juno") Olivia Thirlby. Βραβείο κοινού στο Sundance. Το trailer με το κλασικότατο "Summertime" από Jazzy Jeff και Fresh Prince (of Bel Air για τους παλιότερους, δηλ. τον Will Smith) σε βάζει αμέσως στο κλίμα! Για όσους δεν κρατιούνται μέχρι να βγει κανονικά στις αίθουσες...
Theatrical trailer
- Πέμ 18/9 12:00 Δαναός (δημοσιογραφική)
- Πέμ 18/9 19:30 Δαναός 1
- Παρ 18/9 22:150 Δαναός 2
AFTERSCHOOL
(Διεθνές Διαγωνιστικό, Διαγωγή Μηδέν)
Σκηνοθεσία: Antonio Campos
Παραγωγής: USA / 2008
Διάρκεια: 122'
Χμμ... Bραβευμένος μικρο-μηκάς κάνει την πρώτη του μεγάλου μήκους προσπάθεια με μια ταινία-άσκηση πάνω στο "Elephant" (την καλύτερη για μένα ταινία του Gus Van Sant). Risky, but intriguing!
Official trailer
- Πέμ 18/9 22:30 Δαναός 1
ENTRE LES MURS / ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ
βλέπε Τετ 17/9
- Πέμ 18/9 18:30 Δαναός 2
NIGHTFALL / ΜΟΛΙΣ ΠΕΣΕΙ Η ΝΥΧΤΑ
(Αφιέρωμα Ζακ Τουρνέρ)
Σκηνοθεσία: Jacques Tourneur
Παραγωγής: USA / 1957 / B&W
Διάρκεια: 78'
Παρόλο που βασίζεται σε βιβλίο του David Goodis, είναι μια απ' τις λιγότερο γνωστές ταινίες του Tourner. Και παρότι οι βαθμολογίες και τα σχόλια των prolific authors στο IMDb δε με "ψήνουν" ιδιαίτερα, μου αρκεί το (μικρό!) tagline στην αφίσα και το οτι ο δικός μας noir lover το χαρακτήρισε "καλή προσπάθεια". (Τη δουλειά σου κάνω φίλε! Άσε μια [μέρα] τις Εξετάσεις και έλα στις [Νύχτες] να δεις καμια ταινία!)
Trailer δεν υπάρχει πουθενά, έψαξα παντού, βρήκα όμως οτι υπάρχει ενα βιβλίο του Πανεπιστημίου John Hopkins(!) για τον Tourneur που λέγεται "The Cinema of Nightfall"!
21.9.08 update
a female Darcy posted:
AFTERSCHOOL
Την ταινία την παρακολούθησα γιατί ως εθελόντρια συνόδευα τον σκηνοθέτη της ταινίας Antonio Campos.
Στην πρώτη μεγάλου μήκους του απόπειρα ο νεαρός σκηνοθέτης μοιάζει να πατάει στα βήματα των Gus Van Sant και Michael Haneke. Χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο στατικά πλάνα και τις λίγες φορές που η κάμερα μετακινείται ακολουθεί «ασφυκτικά» το νεαρό πρωταγωνιστή. Η ταινία με τον απροσάρμοστο Robert στο επίκεντρο και τον θάνατο δυο συμμαθητριών του μπροστά στην κάμερα του αποτελεί ένα σχόλιο πάνω σε μια γενιά που έχει μάθει να ζει μέσα από εικόνες. Αργοί ρυθμοί, άκυρα πλάνα, ένα διφορούμενο τέλος και δυο ώρες διάρκεια μπορεί να κουράσουν τον θεατή τόσο που κάπου στα μέσα της ταινίας να χάσει το ενδιαφέρον του. Όπως έγινε και με μένα και τελικά δεν κέρδισε την ψήφο μου.
BETTER THINGS / ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Δυο ώρες χαμένες από τη ζωή σας. Διάφοροι χαρακτήρες κάπου στην αγροτική Αγγλία που πειραματίζονται με τα ναρκωτικά και το σεξ. Κάτι άσχετοι ηλικιωμένοι. Αργοί ρυθμοί και αμπελοφιλοσοφίες. Καμία εκατοστή δυσαρεστημένοι θεατές. Αρνητική ψήφος και εδώ.
6.10.08 update
clarabelle posted:
BETTER THINGS / ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Οι χαρακτήρες στο "Better Things" δεν χαμογελούν ποτέ. Το μόνο χαμόγελο που μας χαρίζει η ταινία είναι τυπωμένο σε μια φωτογραφία της Τες, της όμορφης κοπέλας που πεθαίνει από υπερβολική δόση στην αρχή του φιλμ.
Το "Better Things" αρχικά μας αναγκάζει σε μια αμήχανη γνωριμία με τη ζωή της βρετανικής επαρχίας. Απότομα και χωρίς συστάσεις παρακολουθούμε ακρωτηριασμένους χαρακτήρες να διαχειρίζονται τη απουσία όχι ως κάτι τραγικό και αναπάντεχο αλλά ως μια φυσική εξέλιξη της ζωής, χωρίς να υποβιβάζει όμως ούτε μια στιγμή την οδυνηρότητά της.
Ο Χόπκινς μας λέει ότι την απώλεια ακολουθεί η απουσία και την απουσία η εξάρτηση σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του φιλμ. Μόνο προς το τέλος διαφαίνεται η εναλλακτική (ευτυχώς) μιας προσέγγισης άλλης. Μιας αντικατάστασης, της ηρωίνης με τη μεθαδόνη, της απόστασης με την αγκαλιά, της φοβίας με μια βόλτα στην ύπαιθρο.
Ο κοινός παρονομαστής εδώ είναι πως όλοι έχουν χάσει κάποιον η κάτι. Οι χαρακτήρες διαπραγματεύονται μάλλον αποτυχημένα τα συναισθήματά τους (τουλάχιστον σχεδόν ως το τέλος του φιλμ) όσον αφορά στην τεράστια θεματική που προϋποθέτει η απώλεια. Μερικοί από αυτούς θρηνούν και καταστρέφονται, ενώ άλλοι θρηνούν και αλλάζουν σελίδα... και πάνε για better things. Θεματική εξαιρετικά ανιαρή σε όσους δεν έχουν εμπειρία που να πλησιάζει σε αναλογίες κάποια από αυτές των χαρακτήρων της ταινίας, εξαιρετικά οικεία σε όσους έχουν. Το “Better Things” δεν μπορεί να κάνει τίποτε άλλο παρά να κουράσει τους μεν και να ανακουφίσει τους δε.
Ο Χόπκινς μας λέει επίσης ότι η αγάπη είναι επίπονο πράγμα, αυτό που μας δείχνει όμως είναι κάτι άλλο. Είναι η οδύνη της απώλειας, η θλιβερότητα της εξάρτησης και η ματαιότητα μιας άχαρης επαρχιακής ζωής.
Afterschool, Better Things πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες! Η καθεμία για το λόγο της!
ReplyDeleteΤο Afterschool είναι εκτός όλων των άλλων ένας ύμνος στην ρεαλιστική φόρμα του κινηματογράφου. Άλλωστε νομίζω το cinema από τη γέννηση του με την ύπαρξη Lumiere-Mellies μας απασχολεί ανεξάντλητα με το δίπολο φορμαλισμός-ρεαλισμός!
Ενώ το Better Things έχει έναν ενδιαφέρον τρόπο που δραπετεύει της πραγματικότητας και μέσα από πλάνα που κρατούν ενα-δυο τικ περισσότερα καταφέρνει να εισβάλει σε έναν άλλο, εντελώς δικό του κόσμο!
Afterschool, Better Things πολύ ενδιαφέρουσες ταινίες! Η καθεμία για το λόγο της!
ReplyDeleteΤο Afterschool είναι εκτός όλων των άλλων ένας ύμνος στην ρεαλιστική φόρμα του κινηματογράφου. Άλλωστε νομίζω το cinema από τη γέννηση του με την ύπαρξη Lumiere-Mellies μας απασχολεί ανεξάντλητα με το δίπολο φορμαλισμός-ρεαλισμός!
Ενώ το Better Things έχει έναν ενδιαφέρον τρόπο που δραπετεύει της πραγματικότητας και μέσα από πλάνα που κρατούν ενα-δυο τικ περισσότερα καταφέρνει να εισβάλει σε έναν άλλο, εντελώς δικό του κόσμο!