Και πάνω που τα έσουρνα [με την καλή έννοια :-D] στον Elias Fragoulis για το οτι είχαν εδώ και τόσες μέρες στο MAD σε (μάλλον) παγκόσμια αποκλειστικότητα τα πρώτα πλάνα από την ταινία που ηγείται της "ελληνικής απόβασης στη Βενετία" και δεν τα είχαν ανεβάσει στο site [είχαν παίξει στη CINEMaD εκπομπή ήδη από την Πέμπτη 2/9], να το! έσκασε το πρώτο teaser!
"Attenberg" first teaser
Το "Attenberg" λοιπόν της Αθηνάς-Ραχήλ Τσαγγάρη, το οποίο θα παιχτεί αύριο Τετάρτη 8/9/2010 στο Διαγωνιστικό της Βενετίας [η προηγούμενη ελληνική που το είχε καταφέρει ήταν το "Delivery" του Νίκου Παναγιωτόπουλου το 2004], την έχει φέρει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας όχι μόνο στα εγχώρια κινημ/φικά media αλλά και στα διεθνή, με το ioncinema.com να την "ανακηρύσσει" [emmm... not yet actually! :-D] IONCINEPHILE of the month βάζοντας την ελληνική σημαία φάτσα κάρτα δίπλα στον τίτλο "September Surprise! ". Και αυτό ενάμισυ μήνα αφού την είχε συμπεριλάβει στη λίστα με τους "American New Wave 25", απ΄οπου και το παρακάτω απόσπασμα, για ενα to-know-us-better [πίστεψε με, αυτοί τα λένε καλύτερα από μένα :-D, και μάθαμε από εδώ οτι η Τσαγγάρη έχει εμφανιστεί και μπροστά από την κάμερα, στον indie θρύλο "Slacker" του Linklater!]
" You might be surprised to learn that, one of the producers on Yorgos Lanthimos' sophomore, Un Certain Regard-winning feature, was a NYU grad and part of the emerging indie scene in Austin. While obtaining her MFA in film production at the University of Texas, Greek born Athina Rachel Tsangari was a full fledged Austinite who co-founded and was the artistic director of the Cinematexas International Short Film Festival (programming the early shorts from the likes of Weerasethakul, Reichardt, Maddin, Miranda July, Don Hertzfeld) and get this, her first introduction to feature film was a small role in Richard Linklater's seminal film, Slacker. Prior to wearing the producer's hat on Lanthimos' debut film Kinetta and being the associate producer on Dogtooth, she directed first feature film in 2000's The Slow Business of Going (voted amongst the year’s best “first” features by the Village Voice Critics Poll in 2002) which evolved from her thesis film Fit, a Student Academy Award winning short. She also executive produced Bryan Poyser's short Pleasureland... "
Αυτό που "ξέφυγε" από το ioncinema είναι οτι η Τσαγγάρη έχει κάνει την σκηνοθεσία για το DVD τόσο της Τελετής Εναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όσο και της παράστασης "2" του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Και φυσικά είναι υπεύθυνη για την υπέροχη-και-κρίμα-που-δεν-την-ξαναείδαμε-live βιντεοπροβολή στα εγκαίνια του Μουσείου της Ακρόπολης.
Και αυτό που ξέφυγε από εμένα ήταν το να δω την πρώτη ταινία της, την "Διαρκή Αναχώρηση της Πέτρας Γκόινγκ", όταν είχε παιχτεί τον περασμένο Οκτώβρη στο Avant-garde Film Festival στην Ταινιοθήκη!
Το μεγάλο close-call όμως ήταν οτι τον περασμένο Νοέμβρη, όταν γίνονταν τα γυρίσματα του Attenberg στα Άσπρα Σπίτια (η κωμόπολη της Βοιωτίας ήταν και ο working title της ταινίας, πώς λέμε "Κινέττα"? :-), παραλίγο να βρεθούμε εκεί! Μας είχε καλέσει ενα κάποιο rejection junkie ;-D για το γύρισμα της σκηνής με τις Berlin Brides, αλλά ενώ ετοιμαζόμασταν να εκδράμουμε, τελευταία στιγμή "αναβάλλεται επ'αορίστου λόγω σοβαρού προβλήματος στην παραγωγή"! Γκρρρρρρρρ... [δεν πειράζει! Next time? Κάπου στις "Άλπεις"? ;-D]
Όπως και να' χει, από εμένα οι θερμότερες ευχές για κάθε επιτυχία στη Βενετία [και μετά στο Τορόντο!]. Και η ευχή, να αρχίσει να παγιώνεται αυτό που ζούμε τον τελευταίο καιρό, την "πιο αναμενόμενη ελληνική ταινία της χρονιάς" να μη την αναμένουμε μόνοι μας, να τις περιμένει ΟΛΟΣ ο φιλμικός κόσμος τις ταινίες μας! (και μην δω κανα σχόλιο περί εθνικού παραληρήματος και λοιπές αηδίες. Τα 'χουμε πει στην πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα για το ΚΑΚΟ, το σινεμά είναι ένα αλλά όταν μιλάει τη "γλώσσα" μας μας αφορά περισσότερο! :-)
PS. Τα πλάνα της ταινίας που έπαιξαν στο CINEMaD [και δεν έχουμε ακόμα!:-B] είχαν τη συνοδεία του υπέροχου "Tous les garçons et les filles" της Françoise Hardy [link via Tasos Hatziefremidis].
Enjoy!
Tuesday, September 07, 2010
Attenberg
6 comments:
If you are a blogger, you know what to do :-D
If you are not, just select profile "Name/URL".
In "Name": put your name or any nickname (facebook profile name etc).
In "URL": put a link to your site, facebook profile etc (or leave blank).
Click "Subscribe by email" to get notified for new comments on this post.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Μετά τη σημερινή (7/9) πρωινή δημοσιογραφική προβολή στη Βενετία, ο Γιώργος Κρασσακόπουλος (Athens Voice) περιέγραψε [στις Μάζες] την ταινια ως συγκλονιστική, αλλά και ολότελα διαφορετική από τον "Κυνόδοντα":
ReplyDelete"Περισσότερο από μια ιστορία σεξουαλικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης το Attenberg είναι μια διαφωτιστική βόλτα στον ανθρώπινο ζωολογικό κήπο, μια θεαματική σύγκρουση του εσωτερικού χάους των ενστίκτων με την ξεκάθαρα δομημένη κοινωνία που μάς περιβάλλει. Μια ιστορία για τον θάνατο και την αγάπη, το σεξ και την μουσική, τις άτσαλες κινήσεις, την δίχως κατεύθυνση πορεία μας που ονομάζουμε ζωή. Μια «αληθινή» ιστορία, ειπωμένη δίχως κυνισμό αλλά με μια ειλικρίνεια, καθαρότητα και δύναμη που συγκλονίζει."
Από την άλλη, ο Ιάκωβος Γωγάκης [στο CameraStylo] αφού μας μεταφέρει οτι "η πρώτη προβολή του ATTENBERG στη Βενετία συνέπεσε με κακοκαιρία και την πιο υποτονική μέρα προσέλευσης δημοσιογράφων στο Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα η μεγάλη αίθουσα Darsena να ήταν μισογεμάτη", γράφει λιγότερο ενθουσιωδώς για την ταινία:
..."Ενώ ο “Κυνόδοντας” κατά την γνώμη μου αποτύπωνε μια ακραία εκδοχή της ” σύγχρονης “ ελληνικής οικογένειας, είχε ένα πολύ ισχυρό στοιχείο. Έλεγε εν ολίγοις, ότι η διατήρηση ενός όμοιου συστήματος συμπεριφοράς των μελών μιας οικογένειας,προκαλεί αναπόφευκτά δυσλειτουργία.
Το Attenberg δε στοχεύει στον έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Παρακολουθούμε την ηρωίδα στις προσωπικές της αναζητήσεις γύρω από το φλερτ, και τον έρωτα, ενώ παράλληλα εξελίσσονται και κάποια άλλα ζητήματα που αφορούν την υγεία του πατέρα της.
Η Τσαγκάρη με πλούσιο βιογραφικό, και με το Τέξας ως τόπο μόνιμης διαμονής της, έκανε μια ταινία που μπορεί άνετα να βρει διανομή σε αρκετές χώρες. Δε θα προκαλέσει, δε θα απογοητεύσει ούτε όμως και θα ενθουσιάσει."
Να και το Variety! Με αναφορά κυρίως σε "ATTENBERG" και "Χώρα Προέλευσης".
ReplyDeleteΚαι με δηλώσεις Τσαγγάρη:
..."I feel that there is a new generation of filmmakers in Greece who are more reliant on an independent type of filmmaking... This is new for Greece, especially given the financial crisis, which had been brewing for a couple of years... The idea is to make films by any means necessary without expecting the state to fund the films; and this gives us freedom...
Also there is a collective spirit because we help each other... These days there is a (film) community in a country where filmmakers really talk to each...
Another aspect of the Greek cinema upswing is that it is spawning a diverse batch of new movies, rather than a new wave with any type of unifying aesthetic"...
Βέβαια, το κλίμα στην επίσημη προβολή, αν πιστέψουμε αυτόν τον τύπο, φαίνεται οτι δεν ήταν το καλύτερο :-(
ReplyDelete"It got what was definitely the worst reception a film has received here that, at least that I have personally witnessed. No booing or anything (that doesn’t seem to happen outside of Cannes) but very faint applause from a handful of people, in a large cinema which started full and ended up with less than half those people remaining. Walk outs were constant (and distracting) throughout."
Και η μόνη σοβαρή κριτική που διάβασα, από το Screen Daily [την οποία πλέον μπορείς να διαβάσεις μόνο αν είσαι subscriber], μπορεί να έλεγε:
ReplyDelete..."Festivals, art houses and many film critics will be falling head-over-heels for this picture, just as they did for an earlier exercise, Dogtooth"...
αλλά το κυρίως πνεύμα ήταν [με δικά μου λόγια]:
"nice statement, but didn't deliver"
Βέβαια, το κλίμα στην επίσημη προβολή, αν πιστέψουμε αυτόν τον τύπο, φαίνεται οτι δεν ήταν το καλύτερο :-(
ReplyDelete"It got what was definitely the worst reception a film has received here that, at least that I have personally witnessed. No booing or anything (that doesn’t seem to happen outside of Cannes) but very faint applause from a handful of people, in a large cinema which started full and ended up with less than half those people remaining. Walk outs were constant (and distracting) throughout."
Μετά τη σημερινή (7/9) πρωινή δημοσιογραφική προβολή στη Βενετία, ο Γιώργος Κρασσακόπουλος (Athens Voice) περιέγραψε [στις Μάζες] την ταινια ως συγκλονιστική, αλλά και ολότελα διαφορετική από τον "Κυνόδοντα":
ReplyDelete"Περισσότερο από μια ιστορία σεξουαλικής και συναισθηματικής ενηλικίωσης το Attenberg είναι μια διαφωτιστική βόλτα στον ανθρώπινο ζωολογικό κήπο, μια θεαματική σύγκρουση του εσωτερικού χάους των ενστίκτων με την ξεκάθαρα δομημένη κοινωνία που μάς περιβάλλει. Μια ιστορία για τον θάνατο και την αγάπη, το σεξ και την μουσική, τις άτσαλες κινήσεις, την δίχως κατεύθυνση πορεία μας που ονομάζουμε ζωή. Μια «αληθινή» ιστορία, ειπωμένη δίχως κυνισμό αλλά με μια ειλικρίνεια, καθαρότητα και δύναμη που συγκλονίζει."
Από την άλλη, ο Ιάκωβος Γωγάκης [στο CameraStylo] αφού μας μεταφέρει οτι "η πρώτη προβολή του ATTENBERG στη Βενετία συνέπεσε με κακοκαιρία και την πιο υποτονική μέρα προσέλευσης δημοσιογράφων στο Φεστιβάλ, με αποτέλεσμα η μεγάλη αίθουσα Darsena να ήταν μισογεμάτη", γράφει λιγότερο ενθουσιωδώς για την ταινία:
..."Ενώ ο “Κυνόδοντας” κατά την γνώμη μου αποτύπωνε μια ακραία εκδοχή της ” σύγχρονης “ ελληνικής οικογένειας, είχε ένα πολύ ισχυρό στοιχείο. Έλεγε εν ολίγοις, ότι η διατήρηση ενός όμοιου συστήματος συμπεριφοράς των μελών μιας οικογένειας,προκαλεί αναπόφευκτά δυσλειτουργία.
Το Attenberg δε στοχεύει στον έντονο κοινωνικό προβληματισμό. Παρακολουθούμε την ηρωίδα στις προσωπικές της αναζητήσεις γύρω από το φλερτ, και τον έρωτα, ενώ παράλληλα εξελίσσονται και κάποια άλλα ζητήματα που αφορούν την υγεία του πατέρα της.
Η Τσαγκάρη με πλούσιο βιογραφικό, και με το Τέξας ως τόπο μόνιμης διαμονής της, έκανε μια ταινία που μπορεί άνετα να βρει διανομή σε αρκετές χώρες. Δε θα προκαλέσει, δε θα απογοητεύσει ούτε όμως και θα ενθουσιάσει."