XXY
Ερμαφρόδιτη κοπέλα, μπαίνει στην εφηβεία και έρχεται αντιμέτωπη με το ερώτημα: θηλυκό η αρσενικό; Μπορεί σε πρώτο επίπεδο να αφορά την εξερεύνηση της σεξουαλικής ταυτότητας σε δεύτερο αφορά την εξερεύνηση του ίδιου του εαυτού της πρωταγωνίστριας. Αξιοπρεπώς σκηνοθετημένη με τουλάχιστον μια σκηνή που θα την θυμάσαι για καιρό. Προσωπικά δεν κατάλαβα γιατί έφυγε με το βραβείο από τις Νύχτες. Δεν ήταν άσχημη αλλά είμαι σίγουρη ότι υπήρχαν άλλες καλύτερες στο διαγωνιστικο.
Chased by dreams
Η μόνη ταινία από το αφιέρωμα στον ινδό κινηματογραφιστή Buddhadev Dasgupta που είδα. Και ναι το σινεμά της Ινδίας δεν είναι μόνο Bollywood. Μια γλυκόπικρη ταινία που κινείται ανάμεσα στον λυρισμό και στον μελοδραματισμό. Μια εμφανής τάση προς το δεύτερο κατά το δεύτερο μισό της ταινίας είναι και αυτό που αφαιρεί πόντους τελικά από την ταινία.
Lola Montès
Από τις πιο πολυδιαφημισμένες ταινίες του φεστιβάλ με αποτέλεσμα να είναι γεμάτη η αίθουσα. Το αριστούργημα του Max Ophüls κατά τους κριτικούς του Σινεμά. Κατά τη γνώμη μου μια αρκετά καλή ταινία, ελαφρώς βαρετή, με καλύτερο δεύτερο μέρος από το πρώτο. Πάντως από ότι κατάλαβα σε πολλούς δεν άρεσε.
Waitress
Η feel-good ταινία της χρονιάς ή αλλιώς η φετινή Μις Ηλιαχτίδα. Μια σερβιτόρα που φτιάχνει καταπληκτικές πίτες και μεταφράζει κάθε συναίσθημα και σε μια νέα συνταγή. Θέλει απεγνωσμένα να ξεφύγει από τον ηλίθιο σύζυγο της και την βαρετή ζωή της μέχρι που μένει έγκυος και ερωτεύεται τον γυναικολόγο της. Από τις καλύτερες που είδα στο φεστιβάλ. Αστείες ατάκες και καταστάσεις που σίγουρα θα σας φτιάξουν την διάθεση και θα σας κάνουν να χαμογελάτε σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Τι και αν το τέλος ήταν αρκετά "ζαχαρωμένο",το συγχωρούμε.
Μυστική Προβολή
3 δυσεύρετες ταινίες του Todd Haynes:
Assassins: A Film Concerning Rimbaud
Ο εικοσάχρονος τότε Todd Haynes μάζεψε την παρέα του και γυρίσανε μια αναρχική εκδοχή της σχέσης του Rimbaud με τον Paul Verlaine. Μετά από αυτό πολλοί την κάνανε από την αίθουσα και έτσι χάσανε το καλύτερο.
Superstar: The Karen Carpenter Story
Η ιστορία της Κaren Carpenter γυρισμένη με κούκλες Barbie. Εξαιρετική η ιδέα του να χρησιμοποιήσει τις κούκλες ως απεικόνιση της τέλειας ψεύτικης εικόνας που οι Carpenters δείχνανε στο κοινό τους και της εικόνας που η Κaren προσπαθούσε απελπισμένα να γίνει.
Dottie Gets Spanked
Η πιο πρόσφατη και γυρισμένη για την τηλεόραση μικρού μήκους με κεντρικό ήρωα ένα οκτάχρονο αγοράκι που βλέπει φανατικά ένα γυναικείο χιουμοριστικό show και αναπτύσσει μια μικρή έμμονη με το ξύλο ή αλλιώς spanking προφανώς λόγω του ότι οι δικοί του ποτέ δεν σηκώνουν χέρι πάνω του.
La Zona
Από τις καλύτερες που είδα στο φεστιβάλ και η οποία έφυγε με το βραβείο σεναρίου.
Όταν 3 μικροκακοποιοί εισβάλουν σε μια απομονωμένη από τις φτωχογειτονιές κλειστή κοινωνία προνομιούχων και σκοτώνουν ένα από τα μέλη της τότε αυτοί ως αντίποινα θα εξαπολύσουν ένα αδυσώπητο κυνηγητό για να αποδώσουν δικαιοσύνη. Θα τα καταφέρει να σας συγκινήσει και να σας εξοργίσει, κάτι που συνήθως συμβαίνει με τις ταινίες του Trier.
The Reckless Moment
Η δεύτερη του Max Ophüls που παρακολούθησα στα πλαίσια του φεστιβάλ. Μου άρεσε περισσότερο από τη προηγούμενη. Μια μητέρα θα κάνει τα πάντα για να σώσει την κόρη της εξαιτίας μιας λάθος στιγμής. Μελόδραμα με νουαρ ατμόσφαιρα. Αν δε κάνω λάθος στην ταινία έπαιζε και η «φωνή» του κακού εργοστασιάρχη από τους Simpsons. Πάντως πιστεύω ότι το αριστούργημα του Max Ophüls είναι το Letter from an Unknown Woman αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσα να τη δω.
Heima
Το λάτρεψα το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ. Μπορεί οι Sigur Ros να μην είναι το αγαπημένο μου συγκρότημα και ένα live τους να φαντάζει βαρετό, η συγκεκριμένη ταινία κάθε άλλο παρά βαρετή είναι. Η κάμερα ακολουθεί το συγκρότημα στην τελευταία περιοδεία τους στην ενδοχώρα της Ισλανδίας. Και τη περιοδεία. Τα μέλη αποφάσισαν να δώσουν δωρεάν συναυλίες σε διάφορα χωριά και περιοχές ανεξάρτητα από την προσέλευση του κόσμου. Από μικρά καφέ, σπηλιές, εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, ξέφωτα, βράχια και πλατείες τους ακολουθούμε σε μια περιπλάνηση εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς. Πάνω από όλα όμως αυτή η ταινία είναι για την Ισλανδία και τους ανθρώπους της.
Magdalena Viraga
ΜΑΚΡΙΑ…Τις ταινίες της Μένκες τις ακολουθούσε μια αρνητική κριτική και με αυτή τη ταινία αντιλήφθηκα γιατί. Μια από τις χειρότερες που έχω δει. Είναι μια πόρνη η οποία πηδιέται συνέχεια με κάτι τύπους και στο ενδιάμεσο λέει κάτι ασυναρτησίες με μια άλλη συνάδελφο της. Κάπου παίζει και ένα έγκλημα και μια γυμνή, τρέχα γύρευε, γενικά παίζει με τα νεύρα σου και τις αντοχές.
This is England
Στην Αγγλία της Θάτσερ ένας πιτσιρικάς που δεν έχει φίλους μπλέκει με μια ομάδα skinheads προσπαθώντας έτσι να δικαιώσει τη μνήμη του πατέρα του. Μια ταινία για την παραπλάνηση, τον φανατισμό και τα τραύματα ενός λαού μιας ολόκληρης εποχής. Μπορεί ο σκηνοθέτης να μη παίρνει θέση φανερά, εμμέσως πλην σαφώς όμως το κάνει.
I'm Not There
Η ταινία λήξης. Ε Ξ Α Ι Ρ Ε Τ Ι Κ Η. Δε κάνω πλάκα, μπορεί το ενενήντα τις εκατό να την έβριζε όταν βγήκε από την αίθουσα εγώ όμως έχω την άκρως αντίθετη γνώμη. Τις ικανότητες του ο Todd Haynes όταν αναλαμβάνει ένα μουσικό θέμα τις είχε δείξει από το Velvet Goldmine όπου απέδωσε την μουσική μιας ολόκληρης γενιάς ως ένα αστραφτερό παραμύθι. Στο I’m not there παρουσιάζει όλες τις περσόνες που ο Dylan κατά καιρούς «υποδύθηκε» και επηρεάστηκε από. Στις παράλληλες ιστορίες που ξεδιπλώνονται έχει προσθέσει στοιχεία από ταινίες ήρωες, βιβλία, φράσεις και εικόνες που επηρέασαν και διαμόρφωσαν την προσωπικότητα του. 6 διαφορετικοί ηθοποιοί τον υποδύονται σε διαφορετικές φάσεις της ζωής του με την παράσταση φυσικά να κλέβει η Cate Blanchett, που αν δεν της δώσουν το Όσκαρ θα κατέβω να διαδηλώσω στην Ομόνοια. Μια από τις ταινίες της χρονιάς.
Saturday, November 24, 2007
Ταινίες του φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας 2007
5 comments:
If you are a blogger, you know what to do :-D
If you are not, just select profile "Name/URL".
In "Name": put your name or any nickname (facebook profile name etc).
In "URL": put a link to your site, facebook profile etc (or leave blank).
Click "Subscribe by email" to get notified for new comments on this post.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Thanks for posting female Darcy! ...αλλά για να μη μπερδεύουμε και τον κόσμο, καθώς έχουν περάσει 2 μήνες από τις Νύχτες και αυτές τις μέρες "παίζει" και η συμπρωτεύουσα, μήπως να έκανες τον τίτλο του post "Ταινίες από Νύχτες Πρεμιέρας 2007" ή κάτι παρόμοιο?
ReplyDeleteAnyway, στο προκείμενο:
-XXY Ήθελα πολυ αλλά δεν πρόλαβα λόgω της καθυστέρησης του "Earth" στο Αττικόν (και το screener έχει εξαφανιστεί από το περοδικό).
-Lola Montes Έφυγα στο διάλειμμα (πρωτοφανές για μένα) βασικά λόγω κούρασης αλλά και και λόγω του εξαιρετικά βαρετού πρώτου μισού.
-This is England Πάρα πολύ καλό, ψύχραιμο, χωρίς περιττούς διδακτισμούς, με εμφανή γνώση της περιόδου και των ανθρώπων της και με έναν φοβερό μικρό. Από τον σκηνοθέτη που μας έχει δώσει και το "Twentyfourseven".
-I'm not there Δεν έβριζα αλλά σίγουρα απογοητεύτηκα. Ίσως να το αδικώ λίγο, αλλά περίμενα περισσότερα. Ή μάλλον λιγότερα; νομίζω πως ο Todd το μπέρδεψε το πράγμα πολύ περισσότερο από όσο έπρεπε (ή τουλάχιστον από όσο μπορεί να αντέξει ο θεατής που δεν έχει εντρυφήσει στη ζωή και τις περσόνες του Dylan). Το Velvet Goldmine (όσοι το έχασαν στην προβολή στην ΑΣΟΕΕ, έχασαν!) το απολάμβανες και χωρίς να έχεις μεγαλώσει μέσα στο glam rock. Εντάξει, η Blanchette το ξέρουμε, δεν παίζεται!
Με όλα αυτά θυμήθηκα πάλι τις Νύχτες και μελαγχόλησα! Πόσο έχει ακόμη μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβρη? ...το λες και "Wake me up when September {comes}"
Πολύ ενδιαφέρον! Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει ως τώρα να πάω ποτέ στις Νύχτες (πέφτουν στην εξεταστική). Από τις αναφερόμενες ταινίες δεν έχω δει κάποια, αλλά ας κάνω ένα-δυο σχόλια:
ReplyDelete'Waitress': Σκοπεύω να τη δω στο πολύ άμεσο μέλλον, είναι άλλωστε σκηνοθετημένη από την Adrienne Shelly, η οποιά με είχε γοητεύσει στις 2 ταινίες του Hal Hartley, 'The Unbelievable Truth' & 'Trust' και η οποία δυστυχώς βρήκε πέρσι τραγικό (και κάπως "κινηματογραφικό") θάνατο.
'The Reckless Moment': Σαν λάτρης του film noir, θεωρώ τον εαυτό μου απαράδεκτο που δεν έχω δει αυτό ή το 'Caught' του ιδίου, αν και η αλήθεια είναι πως το "μελό" που αναφέρεις με απομακρύνει λίγο! Θα ήθελα κάποια στιγμή να προβάλουμε ένα noir, αλλά καλύτερα (πολύ) αργότερα.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteΠραγματικά υπέροχο post. Συγχαίρω για την σύνοψη επιμέρους ταινιών του φεστιβάλ, που όσο καιρός και αν περνάει αποτυπώνεται στις ατζέντες της σινεφίλ κοινότητας!
ReplyDeleteΑυτό που ήρθα να κάνω, για να 'μαι ειλικρινής, είναι να επιβάλλω την τάξη για το Lola Montes!
Για μένα η ταινία μπορεί να μην ανταποκρίνετε στην υπερφωτισμένη ιστορία της!( Η αναγνώριση δεν ερχόταν μόνο από τους κύκλους του φεστιβάλ, αλλά από μια καθολική εκτίμηση στον καλλιτεχνικό χώρο του σινεμά!) Ωστόσο πρόκειται για κάτι επαναστατικό, για κάτι δυνατό, για κάτι που μυρίζει τέχνη! Είχε πολλές ατέλειες στον ήχο, που ίσως μας "ενοχλούν"! Άλλωστε όσο μεγάλωσε η τεχνολογία καλομάθαμε και εμείς. Αλλά όσον αφορά το technicolor, και το απροκάλυπτα άμεσο και πάντα επίκαιρο σενάριο του απλά υποκλίνομαι! Και λέω επίκαιρο γιατί ασχολείται με την φιλοδοξία, και με τις ακόρεστες ορέξεις της! Την φιλοδοξία που κλιμακωτά εξώθησε τον κόσμο σε έναν μανιακό ανταγωνισμό, και το έκανε σε μια πολύ πρώιμη εποχή. Με αναφορές στις συντηρητικές κοινωνίες των καιρών, όπου κάθε μεγαλόπνοο σχέδιο κυνηγιόταν, πόσο μάλλον όταν ερχόταν από το θεωρητικά ασθενή φύλλο. Νομίζω πως η σκανδαλώδη αυτή επιμέρους βιογραφία εμβαθύνει σε μια διαρκώς παρατηρούμενη φιλοσοφία! Ενω επίσης ωφείλω να εξυμνήσω και την σεκάνς με την οποία πέφτει η αυλαία για την κινηματογραφική της ιδιοφυία! Στην πλέον "ειρωνική" ματιά για την καθήλωση του μύθου...
polu wraio post kali i sunopsi twn tainiwn alla tha diafwnisw me tin kritiki gia to xxy tin pio dynati gia mena tainia tou diagwnistikou: flegon synhrono thema, foveres ermineies apo olous tous ithopoious, mia evaisthiti k polu tryferi matia tou skinotheti panw stis oikogeneiakes sheseis pou spaei kokkala..ti vrika eksairetiki k polu dunati shedon sokaristiki i alithia tis tainias.
ReplyDeletethelw episis na pw oti sto telos tis tainias sti dimosiografiki provoli oloi eihan meinei siwpiloi k kaneis dn eihe to kouragio na ekfrasei apopsi panw sto ergo thelw na pw duskoli ebeiria i parakolouthisi tou film!
telos na pw duo logia gia to am not there tou todd heynes to opoio k thewrw ena aristourgima modernas tehnis!o heynes ehei parei polles formes cinema (dokimanter, mousiki viografia, drama, peripeteia) k ehei ftiaksei kati teleiws diko t kainourio!hrisimopoiei dld tis formes gia mia kallitehniki dimiourgia anef proigoumenou!psihografima tou bob dylan alla k mia toihografia tis amerikanikis koulturas!den ehoume ksanadei kati tetoio sto cinema toso fresko k gennaio kallitehnika! k oi ithopoioi apla mas magevoun!oso kali k an thewrw tin blanchette emena edw me magepse i charlotte gainsburg!tetoia gnisia alithia spania apolamvanoume sto cinema!Bravo!