Friday, April 18, 2008

Ιστορία 52 (Tale 52)

kioy posted:


Σκηνοθεσία: Alexis Alexiou
Παραγωγής: Greece / 2008
Διάρκεια: 97'




Ο Αλέξης Αλεξίου σε ένα ύφος που καθόλου δεν έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα, αυτό του μεταφυσικού-παράλογου cinema, καταφέρνει μια τουλάχιστον ενδιαφέρουσα ταινία. Τα μηνύματα είναι άκρως ενθαρρυντικά καθώς πρόκειται μόλις για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη και μάλιστα με ένα ελλιπές σενάριο!


Ο σκηνοθέτης μας λέει πως "Μερικές φορές το πιο επικίνδυνο μέρος για να ζεις είναι το μυαλό". Σε λίγο θα έρθει η Ιστορία 52 να επιβεβαιώσει οπτικά την παραπάνω φράση. Τα αδιαμφισβήτητα γεγονότα σε αυτή την ταινία είναι τέσσερα. Η πραγμάτωση μιας σχέσης, μια μετακόμιση, ένας πίνακας και μια δολοφονία. Όλα τα άλλα είναι ετοιμόρροπα. Είναι ετοιμόρροπα γιατί βρίσκονται μέσα στο υποσυνείδητο που διαρκώς τροφοδοτεί το συνειδητό και το μυαλό του πρωταγωνιστή. Και όλα μέσα στην μεμβράνη του μυαλού του κάθε ατόμου είναι τόσο διαφανή, τόσο αδιόρατα. Και το μυαλό, που προσπελαύνει την πληροφορία με έναν τρόπο άλλοτε χαλιναγωγημένο και άλλοτε ανεξέλεγκτο έχει μια μοναδική ικανότητα να μετασχηματίζει και να μεταγράφει κάθε φορά αλλόμορφα τα αιωρούμενα γεγονότα. Ίσως στην προσπάθεια του να βρει λύτρωση, στην μάταιη προσπάθεια να ξεφύγει από τον εφιαλτικό τιμωρό που λέγεται μνήμη. Σε μια διαδικασία που μοιάζει πολύ με όνειρο που τροφοδοτεί την πραγματικότητα. Μια πραγματικότητα πολύ αφηρημένη και εναλλασσόμενη. Άλλωστε όπως μας λέει ο Ιάσονας στην ταινία, η Ιστορία 52 είναι μια Ιστορία που ξεκινάει και όταν τελειώνει οδηγείται ξανά είτε στην αρχή είτε κάπου στην μέση. Δηλώνοντας έτσι το αναπόδραστο από τα μονοπάτια της σκέψης.


Έτσι η ταινία αναλώνεται στο να αναπαράγει αυτά τα διαφορετικά σενάρια του μυαλού. Σε ένα σενάριο που στερείται βάθους και ικανότητας να κλείσει τον μύθο. Όμως νομίζω πως εδώ ο Αλέξης Αλεξίου έκανε κάτι σημαντικό! Στην κινηματογραφική αργκό λέμε πως ένα καλό σενάριο μπορεί να σου εξασφαλίσει τουλάχιστον μια μέτρια ταινία, ένα ελλιπές σενάριο όμως δεν μπορεί παρά να σου δώσει μια αδιάφορη ταινία. Νομίζω παρά το ξεχειλωμένο του συγκεκριμένου σεναρίου, εδώ κατάφερε μια ενδιαφέρουσα ταινία. Και πως το έκανε αυτό; Με μια πολύ εμπνευσμένη σκηνοθεσία. Μια σκηνοθεσία κατά τις σκοτεινές γραφές του Lynch. Θα θεωρούσα τουλάχιστον βέβηλο να συγκρίνω τις δυο αυτές σκηνοθεσίες, αλλά ο Αλεξίου με απότομες αλλαγές στις λήψεις κάμερας, με τον τεμαχισμό των πλάνων σε άλλοτε κοντινά και άλλοτε μακρινά, με την χρήση των ηχητικών εφέ, την γοτθική χροιά του διαλόγου που σε βάζει εξ αρχής σε ένα μεταφυσικό σύμπαν, τα παραμορφωμένα κάδρα και ένα αριστοτεχνικό μοντάζ καταφέρνει να βάλει τον θεατή στον παράλογο κόσμο του ήρωα και να μπει και μαζί του σε αυτά τα σκοτεινά μονοπάτια του μυαλού.


Ένα ακόμα θέμα που θα ήθελα να σχολιάσω είναι η πολύ εύστοχη επιλογή του ντουμπλαρίσματος του πρωταγωνιστή Γιώργου Κακανάκη με αυτή του Γιώργου Καραμίχου. Γιατί εκτός της αισθητικής αποτελεσματικότητας της φωνής του τελευταίου να βάζει τον θεατή σε αυτό το σκοτεινό tempo της ταινίας, διαβλέπω και έναν υψηλότερο λόγο. Η φωνή δεν αντιστοιχεί σε ρεαλιστικό λόγο, αλλά στον απόηχο της σκέψης, κάτι που μαρτυρούν και τα σχεδόν κλειστά χείλη του πρωταγωνιστή. Και η φωνή που εκφέρει την σκέψη δεν είναι η φωνή του, είναι μια φωνή που μοιάζει με την δική του...


Προσωπικά χάρηκα πολύ αυτή την ταινία. Γιατί πέρα από τις ορατές σεναριακές αδυναμίες διέκρινα μια μεθοδευμένη και δυνατή σκηνοθεσία και μάλιστα από έναν νεόκοπο στον χώρο σκηνοθέτη. Έτσι έχω κάθε λόγο να είμαι επιεικής μαζί του και να περιμένω με προσμονή την επόμενη ταινία του!

Βαθμολογία: 7/10



Trailer




s_dany added:

Επίσημο site (όχι κάτι το ιδιαίτερο, μόνο τα βασικά).

Δύο πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις του Αλεξίου:
- στο blog του Στράτου Κερσανίδη
- στο ΣΙΝΕΜΑ και τον Ηλία Νικολαϊδη, όπου επιλέγει και τους 5 αγαπημένους του σκηνοθέτες, μεταξύ αυτών ο Kinji Fukasaku (του "Battle Royale") και ο Tony Scott (!!!).

21 comments:

  1. η πιο συγκλονιστική ελληνική ταινία φαντασίας που είδα ποτέ.κρίμα που την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας της στην ελλάδα έκοψε μόλις 650 εισητήρια

    ReplyDelete
  2. Δεν μπορώ να συμμεριστώ τον υπέρμετρο θαυμασμό σου για αυτή την ταινία! Όπως διαφαίνεται όμως και από την κριτική μου την θεωρώ μια πολύ ενδιαφέρον εγχώρια ελληνική δουλειά!
    Σε αυτό που συμφωνώ απόλυτα μαζί σου είναι το πενιχρό 650! Ωστόσο ποιος δεν το περίμενε; Τι εννοώ; Αν κοιτάς το box office κάθε εβδομάδας καταλαβαίνεις τι ταινίες βλέπει ο Έλληνας. Και για αυτό δεν φταίνε οι ταινίες, αλλά η παντελής έλλειψη κινηματογραφικής κουλτούρας και παιδείας! Και είναι όντως κρίμα αυτός ο παρηκμασμός του καλλιτεχνικόυ cinema αλλά και των λοιπων καλλιτεχνικών κλάδων! Δυστυχ'ως μόνο το lifestyle πουλάει!

    ReplyDelete
  3. @ kioy: Διόρθωσα το tagline και προσέθεσα εικόνες και links.

    @ silver screen fish: Με το που ανέβασε την κριτική ο kioy, ήθελα να γράψω για την πενιχρή συγκομιδή στα ταμεία. Με πρόλαβες! Btw, πολύ ωραίο το blog σας!

    Δυστυχώς δεν ανήκω στους πρώτους 650 + όσους την είδαν στην avant premiere (εκείνη τη Δευτέρα είχαμε προβολή στην ΑΣΟΕΕ). Και απ' ότι φαίνεται πρέπει να βιαστώ αν θέλω να τη δω! Από πέρσι που είχε παίξει το (φοβερό)trailer ο Φραγκούλης στην εκπομπή του είχα "ψηθεί" για την Ιστορία 52. Μια ελληνική ταινία του φανταστικού με φάτσες που "γράφουν" και με μεγάλο ατού την εικόνα (τόσο ως σύλληψη όσο και ως τελικό αποτέλεσμα) - εικόνα που ήταν το μεγάλο μειονέκτημα της προηγούμενης εγχώριας προσπάθειας στο είδος που θυμάμαι, στο "Όνειρο του Σκύλου", που είχε γυριστεί σε ψηφιακό βίντεο.

    Αυτό που θέλω να πω για τα 650 εισητήρια, τώρα πριν ακόμα τη δω, είναι: OK, το είδος είναι δύσκολο, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές άγνωστοι, το trailer δεν έπαιξε τηλεοπτικά, αλλά μήπως πρέπει όλοι εμείς οι θεατές να ξεκολλήσουμε από το downloading και να στηρίξουμε τις προσπάθειες που αξίζουν, ώστε να μην εξαφανιστούν εντελώς σε λίγα χρόνια οι λίγοι "τρελοί" που θυσιάζουν χρόνια και χρήμα για να γυρίσουν την πρώτη τους μεγάλου μήκους? Οι νέοι Έλληνες σκηνοθέτες χρειάζονται τη στήριξη μας (οι ταλαντούχοι και ικανοί! δε μιλάω για φιλανθρωπία!), όχι τα event films του Hollywood. Και η μόνη στήριξη που έχει πρακτικό απότέλεσμα είναι στην αίθουσα (εξάλλου μη μου πείτε πως απολαμβάνετε τις ταινίες στις 17-22 ίντσες του PC, ή έχετε όλοι στο σπίτι προβολέα?). Ποιός περιμένουμε να δώσει τη λύση? Οι εταιρείες ή το ΕΚΚ? Μόνο εμείς μπορούμε! Ρομαντικό? σίγουρα! Ανεδαφικό? θα δείξει...

    ΥΓ. Sorry αν κούρασα, δε ξέρω πως μου βγήκε όλο αυτό βραδιάτικα, μάλλον περίμενα κάτι καλύτερο για το tale 52!

    ReplyDelete
  4. Η φωνή δεν αντιστοιχεί σε ρεαλιστικό λόγο, αλλά στον απόηχο της σκέψης, κάτι που μαρτυρούν και τα σχεδόν κλειστά χείλη του πρωταγωνιστή. Και η φωνή που εκφέρει την σκέψη δεν είναι η φωνή του, είναι μια φωνή που μοιάζει με την δική του...


    KALA,
    EIMASTE SOVAROI?

    ante min ta po ola kai ginei bahalo...

    ReplyDelete
  5. "άντε μη δώσω μια και σπάσω το Internet στα δυο!"
    (κλεμένο μεν, καλό δε)

    ReplyDelete
  6. ohi re
    s_dany..
    apla iparhei singekrimeno story gia to thema
    kai se kamia periptosi den ehei shesi me tin pergrafi...foni:apoihos tis skepseis
    allou einai to thema kai kanonika tha eprepe kapoios/oi pou itan sta girismata na vgoun kai na milisoun gia afto to thema
    einai pragmatika aparadekto
    kai grafo afta pou grafo, elpizontas oti kapoios tha milisei
    an ohi tote tha miliso ego pou gnorizo apo proto heri ti kai pos

    ReplyDelete
  7. Φίλε ή φίλη (το οτι γράφεις ανώνυμα δε με βοηθάει σ' αυτό), ούτε εγώ ούτε ο kioy ήμασταν στα γυρίσματα, οπότε μάλλον ξέρεις κάτι παραπάνω. Δεν έχω ιδέα για το αν η αιτία του ντουμπλάζ είναι αυτή που υποστηρίζει (και) ο kioy ή αν έγινε λόγω κακής ερμηνείας/εκφοράς του λόγου από τον Κακανάκη ή λόγω τεχνικών προβλημάτων ηχοληψίας (χρόνιο πρόβλημα των ελληνικών ταινιών, ειδικά αυτών του πιο χαμηλού προϋπολογισμού) ή για κάποιο άλλο λόγο.

    Και ως θεατή δε με ενδιαφέρει και πολύ! Προσωπικά θεωρώ πως από τη στιγμή που η ταινία προβάλλεται, δεν ανήκει πια στους δημιουργούς αλλά στους θεατές της: το πώς θα τη βιώσει-ερμηνεύσει ο καθένας, το πώς θα λειτουργήσει μέσα του είναι μια καθαρά προσωπική υπόθεση (μια προσωπική περιπέτεια μπορείς να την πεις), ανεξάρτητη κι' από τις προθέσεις των δημιουργών ακόμα. Η ερμηνεία της φωνής "ως απόηχου της σκέψης" είναι απλά μια ερμηνεία: την ενστερνίζεσαι ή την απορρίπτεις. Ακόμα κι αν είναι μια "δικαιολογία" που προωθήθηκε για να καλύψει προβλήματα διεύθυνσης ηθοποιών ή τεχνικά προβλήματα, αν για κάποιους θεατές αυτός ο "απόηχος της σκέψης" λειτουργεί, δένει με την ταινία και ανοίγει νέα μονοπάτια πιθανών ερμηνειών, τότε it's fine by me!

    Παρ' όλα αυτά, είμαι περίεργος να μάθω την αιτία του ντουμπλάζ, ως
    ενα "παραλειπόμενο" των γυρισμάτων, ένα trivial της ταινίας και του ελληνικού filmmaking. Δεν ξέρω πώς πρέπει να εκλάβω το τόσο μεγάλο ενδιαφέρον σου για το συγκεκριμένο θέμα (απ' τον τόνο σου εικάζω οτι κάτι σ'έχει ενοχλήσει), αλλά να σου πω την αλήθεια, προτιμώ αυτό το ενδιαφέρον και το πάθος από την αδιαφορία που επέδειξε το εγχώριο κοινό. Μπορείς λοιπόν ελεύθερα να μοιραστείς την εμπειρία σου μαζί μας, αν και θα προτιμούσα να το κάνεις επώνυμα (έστω και για λόγους μελλοντικής αναφοράς).

    Τα λέμε!

    ΥΓ. Αν ξεκινήσω να γράφω, δε σταματάω ο άτιμος! Γι' αυτό το ψιλοαποφεύγω!

    ReplyDelete
  8. (Αρκετά) σχετικό με το θέμα μας:

    http://afemaledarcy.blogspot.com/2008/04/now-you-know.html

    Από τα σχόλια στο YouTube βλέπεις οτι ο καθένας είχε τη δική του εκδοχή στο κεφάλι του!

    ReplyDelete
  9. Επιστρέφω λοιπόν και εγώ στο θέμα που αβλεπώς είχα παραλείψει την παρακολούθηση του!

    Αγαπητέ Ανώνυμε/η κατ' αρχάς θέλω να ξεκαθαρίσω, αν αυτό δεν καθιστάται ολοφάνερο, πως όποια "κριτική" μου διαβάζεις έγκειται μόνο στον προσωπικό τρόπο αίσθησης-αντίληψης μιας ταινίας. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω την ιστορική αλήθεια και προέκταση κάθε επιλογής, αλλά και αν τη γνώριζα
    ποιο νόημα θα είχε; Έτσι κάθε ανάρτηση μου είναι μια μεταφορά των εντυπώσεων μου αλλά και μια "κριτική" προσπάθεια απέναντι στο εκάστοτε δημιούργημα. Αν παρ' όλα ταύτα τιθεται θέμα αμφισβήτησης της σοβαρότητας του υποφαινόμενου "γραφιά" τότε απλά μάλλον οι απόψεις μας περί σχέσεων θεατή-κριτικής- ταινίας(ως έργο Τέχνης) αποσταίνουν σημαντικά!

    Για να έρθω και να συμφωνήσω με το πολύ χρήσιμο σχόλιο του s_dany περί ιδιοκτησίας της ταινίας μετά τα χρονικά της πρώτης προβολλής. Νομίζω (και εγώ) πως κάθε ταινία μετά το πέρας της ολοκλήρωσης της ανήκει στο κοινό της. Καθώς θεωρώ ως μοναδικό αναμφισβήτο σκοπό την συνδιαλλογή με το κοινό της.
    Εκτενέστερα έχω αναφερθεί για αυτή την σχέση κριτικής-ταινίας και σε σχολιό μου στο κείμενο για το No country for old men
    όπου μπορείς να δεις πιο ξεκάθαρα την θέση μου.

    Αυτά, α!, και αν παρόλα ταύτα θες να μας αποκαλύψεις τις αντικειμενικές αιτίες αυτής της επιλογής μη διστάσεις να το κάνεις!
    Θα συντελούσε σε μια διεύρυνση της γνώσης μας πάνω στα γυρίσματα της ταινίας, αλλά παρ' όλα ταύτα προσωπικά δεν θα άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο βίωσα την ταινία. Απλά
    θα προστίθονταν ένα νέο στοιχείο σε αυτό τον διάλογο!

    ReplyDelete
  10. sorry alla to comment tou s_dany kai to link gia tin tainia tis coppola einai entelos, ma entelos asheto
    epeidi xerete poli kala apo cinema...pou ehete dei an ehete dei ntoumplaz se ena rolo(pou einai kai o protagonistikos)
    tora
    an den sas ndiaferi giati egine tote den sas endiaferi kai to cinema
    den iparhei kapoios pou na asholeite me to cinema kai na menei mono sto epipedo tis celluloid anagnosis(min krivomaste piso apo efkolies...goddard in conversation with hitchcock...kai polla alla kai )
    kai afto to gnorizete poli kala
    alla epeidi theoro tin kouventi ivareti
    kai horis ousia
    me xeperasmens logikes alla kai theoritikes prosegiseis pou den stekoun oute se proto eteis se sholi kinimatofrafou
    i stop
    kai an thelete na mathete kai alla stoiheia tote ...ask your friend alexiou

    ReplyDelete
  11. FUCK ALEXIOU
    enas apateonas einai

    ReplyDelete
  12. Και νόμιζα οτι μόνο εγώ "όταν θυμάμαι χαίρομαι"!
    Πάμε γι'άλλα φίλε! Έχουμε και Νύχτες Πρεμιέρας μπροστά!

    ReplyDelete
  13. Molis ta eida dany mou. Den exo logia... Me entousiazoun panta ta sxolia anonimwn gia pollous logous. sinithos me tis elaxistes twn aformwn xekinoun kai grafoun kateveta. To complex omws den sterevei etsi. perimenw me anipomonisia kai elafri meidiama tin epomeni thiella...

    efxaristw ws sintelestis gia afti ti selida.

    alexandra boussiou
    co-producer
    tale 52

    ReplyDelete
  14. Η μόνη θύελλα που περιμένω εγω είναι από το ΚΑΚΟ! Θύελλα από ζόμπι (και εισιτήρια hopefully?)

    Ευχαριστίες δε χρειάζονται, εμείς ευχαριστούμε για την ταινία/ταινίες. Και για τους καχύποπτους, να επισημάνω οτι όταν γράφτηκε αυτή η σελίδα, δεν είχαμε γνωρίσει ούτε εσένα ούτε την υπόλοπη χαρισμα-τική παρέα (όχι οτι αυτο αλλάζει κάτι... για εμάς... ή για τους καχύποπτους :-)


    PS. Πρέπει να βάλω comment widgets στο blog. Πολύς κόσμος χάνει comments που τον αφορούν. Μέχρι τότε (φεύγω για διακοπές αύριο!), μπορείτε όλοι να πατάτε στο "Subscribe by email" ή στο "Post Comments (Atom)" στο κάτω μέρος της σελίδας του κάθε post που σας ενδιαφέρει να παρακολουθείτε.

    ReplyDelete
  15. kales diakopes dany mou. emas pali to post de mas afinei na figoume. RANTEVOU TO SEPTEMVRI!!

    ReplyDelete
  16. Κώστας ΠαναγιωτόπουλοςMonday, July 27, 2009 2:13:00 PM

    Πρέπει να τη δω αυτή την ταινία.. Όταν είχε βγει δυστηχώς κανείς δεν ψηνόταν απο τους δικούς μου να πάμε. Εν τω μεταξύ είχα διαβάσει τις συνεντεύξεις του Αλεξίου, οι οποίες κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να μοιράζοντα σε σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών, όχι μόνο για να δουν τι τους περιμένει, αλλά τι εμπόδια πρέπει να ξεπεράσεις, εξωτερικά αλλά και εσωτερικά. Μόνο το τρέιλερ που χα δει ήδη την λάτρεψα, καθότι θαυμαστής του Lynch. Μπράβο για κάτι τόσο τολμηρό και πρωτοποριακό που έγινε πράξη στο ελληνικό σινεμά. Μεγάλο κρίμα για τα εισητήρια, που όσο με αφορά είμαι και γω συνένοχος..

    ReplyDelete
  17. Η μόνη θύελλα που περιμένω εγω είναι από το ΚΑΚΟ! Θύελλα από ζόμπι (και εισιτήρια hopefully?)

    Ευχαριστίες δε χρειάζονται, εμείς ευχαριστούμε για την ταινία/ταινίες. Και για τους καχύποπτους, να επισημάνω οτι όταν γράφτηκε αυτή η σελίδα, δεν είχαμε γνωρίσει ούτε εσένα ούτε την υπόλοπη χαρισμα-τική παρέα (όχι οτι αυτο αλλάζει κάτι... για εμάς... ή για τους καχύποπτους :-)


    PS. Πρέπει να βάλω comment widgets στο blog. Πολύς κόσμος χάνει comments που τον αφορούν. Μέχρι τότε (φεύγω για διακοπές αύριο!), μπορείτε όλοι να πατάτε στο "Subscribe by email" ή στο "Post Comments (Atom)" στο κάτω μέρος της σελίδας του κάθε post που σας ενδιαφέρει να παρακολουθείτε.

    ReplyDelete
  18. Επιστρέφω λοιπόν και εγώ στο θέμα που αβλεπώς είχα παραλείψει την παρακολούθηση του!

    Αγαπητέ Ανώνυμε/η κατ' αρχάς θέλω να ξεκαθαρίσω, αν αυτό δεν καθιστάται ολοφάνερο, πως όποια "κριτική" μου διαβάζεις έγκειται μόνο στον προσωπικό τρόπο αίσθησης-αντίληψης μιας ταινίας. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω την ιστορική αλήθεια και προέκταση κάθε επιλογής, αλλά και αν τη γνώριζα
    ποιο νόημα θα είχε; Έτσι κάθε ανάρτηση μου είναι μια μεταφορά των εντυπώσεων μου αλλά και μια "κριτική" προσπάθεια απέναντι στο εκάστοτε δημιούργημα. Αν παρ' όλα ταύτα τιθεται θέμα αμφισβήτησης της σοβαρότητας του υποφαινόμενου "γραφιά" τότε απλά μάλλον οι απόψεις μας περί σχέσεων θεατή-κριτικής- ταινίας(ως έργο Τέχνης) αποσταίνουν σημαντικά!

    Για να έρθω και να συμφωνήσω με το πολύ χρήσιμο σχόλιο του s_dany περί ιδιοκτησίας της ταινίας μετά τα χρονικά της πρώτης προβολλής. Νομίζω (και εγώ) πως κάθε ταινία μετά το πέρας της ολοκλήρωσης της ανήκει στο κοινό της. Καθώς θεωρώ ως μοναδικό αναμφισβήτο σκοπό την συνδιαλλογή με το κοινό της.
    Εκτενέστερα έχω αναφερθεί για αυτή την σχέση κριτικής-ταινίας και σε σχολιό μου στο κείμενο για το No country for old men
    όπου μπορείς να δεις πιο ξεκάθαρα την θέση μου.

    Αυτά, α!, και αν παρόλα ταύτα θες να μας αποκαλύψεις τις αντικειμενικές αιτίες αυτής της επιλογής μη διστάσεις να το κάνεις!
    Θα συντελούσε σε μια διεύρυνση της γνώσης μας πάνω στα γυρίσματα της ταινίας, αλλά παρ' όλα ταύτα προσωπικά δεν θα άλλαζε τον τρόπο με τον οποίο βίωσα την ταινία. Απλά
    θα προστίθονταν ένα νέο στοιχείο σε αυτό τον διάλογο!

    ReplyDelete
  19. @ kioy: Διόρθωσα το tagline και προσέθεσα εικόνες και links.

    @ silver screen fish: Με το που ανέβασε την κριτική ο kioy, ήθελα να γράψω για την πενιχρή συγκομιδή στα ταμεία. Με πρόλαβες! Btw, πολύ ωραίο το blog σας!

    Δυστυχώς δεν ανήκω στους πρώτους 650 + όσους την είδαν στην avant premiere (εκείνη τη Δευτέρα είχαμε προβολή στην ΑΣΟΕΕ). Και απ' ότι φαίνεται πρέπει να βιαστώ αν θέλω να τη δω! Από πέρσι που είχε παίξει το (φοβερό)trailer ο Φραγκούλης στην εκπομπή του είχα "ψηθεί" για την Ιστορία 52. Μια ελληνική ταινία του φανταστικού με φάτσες που "γράφουν" και με μεγάλο ατού την εικόνα (τόσο ως σύλληψη όσο και ως τελικό αποτέλεσμα) - εικόνα που ήταν το μεγάλο μειονέκτημα της προηγούμενης εγχώριας προσπάθειας στο είδος που θυμάμαι, στο "Όνειρο του Σκύλου", που είχε γυριστεί σε ψηφιακό βίντεο.

    Αυτό που θέλω να πω για τα 650 εισητήρια, τώρα πριν ακόμα τη δω, είναι: OK, το είδος είναι δύσκολο, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές άγνωστοι, το trailer δεν έπαιξε τηλεοπτικά, αλλά μήπως πρέπει όλοι εμείς οι θεατές να ξεκολλήσουμε από το downloading και να στηρίξουμε τις προσπάθειες που αξίζουν, ώστε να μην εξαφανιστούν εντελώς σε λίγα χρόνια οι λίγοι "τρελοί" που θυσιάζουν χρόνια και χρήμα για να γυρίσουν την πρώτη τους μεγάλου μήκους? Οι νέοι Έλληνες σκηνοθέτες χρειάζονται τη στήριξη μας (οι ταλαντούχοι και ικανοί! δε μιλάω για φιλανθρωπία!), όχι τα event films του Hollywood. Και η μόνη στήριξη που έχει πρακτικό απότέλεσμα είναι στην αίθουσα (εξάλλου μη μου πείτε πως απολαμβάνετε τις ταινίες στις 17-22 ίντσες του PC, ή έχετε όλοι στο σπίτι προβολέα?). Ποιός περιμένουμε να δώσει τη λύση? Οι εταιρείες ή το ΕΚΚ? Μόνο εμείς μπορούμε! Ρομαντικό? σίγουρα! Ανεδαφικό? θα δείξει...

    ΥΓ. Sorry αν κούρασα, δε ξέρω πως μου βγήκε όλο αυτό βραδιάτικα, μάλλον περίμενα κάτι καλύτερο για το tale 52!

    ReplyDelete
  20. Δεν μπορώ να συμμεριστώ τον υπέρμετρο θαυμασμό σου για αυτή την ταινία! Όπως διαφαίνεται όμως και από την κριτική μου την θεωρώ μια πολύ ενδιαφέρον εγχώρια ελληνική δουλειά!
    Σε αυτό που συμφωνώ απόλυτα μαζί σου είναι το πενιχρό 650! Ωστόσο ποιος δεν το περίμενε; Τι εννοώ; Αν κοιτάς το box office κάθε εβδομάδας καταλαβαίνεις τι ταινίες βλέπει ο Έλληνας. Και για αυτό δεν φταίνε οι ταινίες, αλλά η παντελής έλλειψη κινηματογραφικής κουλτούρας και παιδείας! Και είναι όντως κρίμα αυτός ο παρηκμασμός του καλλιτεχνικόυ cinema αλλά και των λοιπων καλλιτεχνικών κλάδων! Δυστυχ'ως μόνο το lifestyle πουλάει!

    ReplyDelete
  21. Μιας και poster της ταινίας σε μεγάλη ανάλυση δεν υπάρχει, τσέκαρε αυτή τη photo που crop-αρα από το site της ταινίας και ανέβασα στο profile μας στο facebook, με την ευκαιρία της αποψινής τηλεοπτικής της μετάδοσης από την ΕΤ1 (για κατέβασμα στη μέγιστη ανάλυση, κλικάρεις το "Download" κάτω από την εικόνα στο facebook ή πατάς πάνω στην εικόνα εδώ και μετά κλικ στο "Original" :-)

    s_dany

    ReplyDelete

If you are a blogger, you know what to do :-D

If you are not, just select profile "Name/URL".
In "Name": put your name or any nickname (facebook profile name etc).
In "URL": put a link to your site, facebook profile etc (or leave blank).
Click "Subscribe by email" to get notified for new comments on this post.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...