Un cuento de amor. Una historia de terror.
Η Κινηματογραφική Ομάδα
του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ)
σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας
"El Orfanato"
(2007, Juan Antonio Bayona, "Το Ορφανοτροφείο")
τη Δευτέρα 22/11/10 στις 19:00
στο αμφιθέατρο Β (Πατησίων 76, κεντρικό κτίριο).
Είσοδος ελεύθερη.
RSVP and invite your friends:
http://www.facebook.com/event.php?eid=134791933240938
AUEB Film Club
invites you to the screening of:
"El Orfanato"
(2007, Juan Antonio Bayona)
on Monday 22/11/10 at 19:00
in classroom B (76, Patission Str., central building).
Free entrance.
The film will be screened in Spanish (its original language)
with Greek subtitles.
σας προσκαλεί στην προβολή της ταινίας
"El Orfanato"
(2007, Juan Antonio Bayona, "Το Ορφανοτροφείο")
τη Δευτέρα 22/11/10 στις 19:00
στο αμφιθέατρο Β (Πατησίων 76, κεντρικό κτίριο).
Είσοδος ελεύθερη.
RSVP and invite your friends:
http://www.facebook.com/event.php?eid=134791933240938
AUEB Film Club
invites you to the screening of:
"El Orfanato"
(2007, Juan Antonio Bayona)
on Monday 22/11/10 at 19:00
in classroom B (76, Patission Str., central building).
Free entrance.
The film will be screened in Spanish (its original language)
with Greek subtitles.
International trailer [greek subtitles].
U.S. trailer [αρκετά "αμερικάνικο", έχει spoilers και χτίζει και ατμόσφαιρα... "Orphan" :-D]
Best of IMDb trivia
[with some edits, highlights and links]
[with some edits, highlights and links]
Sergio G. Sanchez wrote the screenplay in 1996, ending up in Juan Antonio Bayona's lap in 2004 [Sanchez wanted to direct his own screenplay, but soon found that no Spanish production company would let an untried director helm such a major project]. Bayona approached his friend, Guillermo del Toro, to help him produce the film and double the budget and shooting schedule.
One of the orphaned children Laura identifies in the photo she is shown she calls "Guillermo", an obvious nod to the Producer of the film. You also see his name during the scene where the window behind Laura smashes and she reveals the names of the old orphans and the dolls.
Belen Rueda was Juan Antonio Bayona's first choice for the lead from the start. This was mainly after seeing her performance in Alejandro Amenábar's "Mar adentro" (2004). To prepare for her role, he had her watch "Close Encounters of the Third Kind" (1977) and "The Innocents" (1961).
Juan Antonio Bayona wanted the film to hark back in tone to 1970s Spanish cinema. Hence the casting of Geraldine Chaplin who had starred in two successful films from that period, "Ana y los lobos" (1973) and "Cría cuervos" (1976). Overawed at being in the company of acting veteran Geraldine Chaplin, Juan Antonio Bayona broke the ice on her first day by hiding under a bed and grabbing her leg when she knelt down in the dark. Chaplin's scream in the film is one of genuine surprise.
The orphanage was an old colonial house in the town of Llanes. As a lot of Juan Antonio Bayona's cinematic plans were impossible to achieve on location, several parts of the house had to be recreated on a soundstage. In fact, over 80% of the film was shot in a studio.
Premiered at the Cannes Film Festival where it received a 10 minute standing ovation.
It scored the biggest box office opening for a film in its native Spain, outgrossing the similarly successful "El laberinto del fauno" ("Pan's Labyrinth", 2006) and was the top grossing film in Spain in 2007, outperforming "Shrek the Third" (2007) and "Pirates of the Caribbean: At World's End" (2007).
Won 7 Goyas and was Spain's Official Submission to the Best Foreign Language Film Category of the 80th Annual Academy Awards (2008).
Φαίνεται πως ξεκινάει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για την ταινία στο facebook profile της Ομάδας μας! Αλλά, όλο στο facebook σχολιάζουμε, το έχουμε αφήσει σαν ορφανό το blog!
ReplyDeleteΓιαυτο επιχειρώ να μεταφέρω την κουβέντα εδώ! Να γράψω και δυο πραγματάκια για την ταινία, να μείνει και εδώ κατι, που είναι και πιο μόνιμα και εύκολα εντοπίσιμα τα πράγματα.
Η κουβέντα ξεκίνησε από ΕΔΩ!
Έγραψα οτι το "Orfanατο" είναι ίσως το καλύτερο ψυχολογικό θρίλερ στην Ευρώπη των '00s. Κατ' αρχήν, η συγκεκριμένη άποψη είναι η δικιά μου, δε σημαίνει οτι εκφράζει όλα τα μέλη της Ομάδας [γιαυτό βάζουμε πάντα τα nicknames μας όταν ποστάρουμε κάτι]. Θέλαμε να παίξουμε ενα ευρωπαϊκό θρίλερ και πραγματικά χάρηκα πολύ όταν πρότεινε την ταινία του Bayona ενα από τα (πολύ νέα μάλιστα :-) μέλη μας, γιατί είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι ούτε "εύκολη" ούτε "δύσκολη", έχει και τα κλασσικά "τινάγματα" των ταινιών τρόμου αλλά λειτουργεί τέλεια και στο ψυχολογικό-συναισθηματικό επίπεδο, είναι εξαιρετικά σκηνοθετημένη [χτίζει ατμόσφαιρα άψογα ο Ισπανός], έχει πολύ καλές ερμηνείες [η Belen Rueda είναι...!!!], φωτογραφία, μουσική κλπ κλπ. Και κυρίως δεν πέφτει σε καμία στιγμή σε εύκολες λύσεις και κινήσεις εντυπωσιασμού. Όπως λέει κι ενα από τα IMDb trivia που ανέβασα, ο Bayona [και ασφαλώς και ο Sergio G. Sanchez, αυτος που έγραψε το σενάριο] ήθελε η ταινία να σε πηγαίνει λίγο πίσω στο στυλ των ταινιών του '70 [δείτε τα links των ταινιών].
Btw και όσον αφορά τα '00s, για μένα το "Ορφανοτροφείο" είναι πιο πολυεπίπεδο και μάλλον καλύτερο από τους "Άλλους" (2001) του Amenabar, με τους οποίους γίνεται συχνά η σύγκριση. Όπως και να 'χει, με αυτές τις δύο ταινίες κυριαρχούν νομίζω αυτή τη δεκαετία στην Ευρώπη οι Ισπανοί στο genre του ψυχολογικού θρίλερ. Τονίζω το "ψυχολογικού" γιατί το "Martyrs" που αναφέρθηκε, απ' οτι καταλαβαίνω τουλάχιστον αφού δεν το έχω δει [το ξέρω, είμαι αδικαιολόγητος! :-S], πάει πολύ πιο πέρα από το "ψυχολογικό" φτάνοντας στα όρια του "torture thriller".
Αυτά για τώρα! Θα επανέλθω στο θέμα , το ευρωπαϊκό θρίλερ έχει πάρα πολύ ψωμί! :-)
Φαίνεται πως ξεκινάει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για την ταινία στο facebook profile της Ομάδας μας! Αλλά, όλο στο facebook σχολιάζουμε, το έχουμε αφήσει σαν ορφανό το blog!
ReplyDeleteΓιαυτο επιχειρώ να μεταφέρω την κουβέντα εδώ! Να γράψω και δυο πραγματάκια για την ταινία, να μείνει και εδώ κατι, που είναι και πιο μόνιμα και εύκολα εντοπίσιμα τα πράγματα.
Η κουβέντα ξεκίνησε από ΕΔΩ!
Έγραψα οτι το "Orfanατο" είναι ίσως το καλύτερο ψυχολογικό θρίλερ στην Ευρώπη των '00s. Κατ' αρχήν, η συγκεκριμένη άποψη είναι η δικιά μου, δε σημαίνει οτι εκφράζει όλα τα μέλη της Ομάδας [γιαυτό βάζουμε πάντα τα nicknames μας όταν ποστάρουμε κάτι]. Θέλαμε να παίξουμε ενα ευρωπαϊκό θρίλερ και πραγματικά χάρηκα πολύ όταν πρότεινε την ταινία του Bayona ενα από τα (πολύ νέα μάλιστα :-) μέλη μας, γιατί είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα. Δεν είναι ούτε "εύκολη" ούτε "δύσκολη", έχει και τα κλασσικά "τινάγματα" των ταινιών τρόμου αλλά λειτουργεί τέλεια και στο ψυχολογικό-συναισθηματικό επίπεδο, είναι εξαιρετικά σκηνοθετημένη [χτίζει ατμόσφαιρα άψογα ο Ισπανός], έχει πολύ καλές ερμηνείες [η Belen Rueda είναι...!!!], φωτογραφία, μουσική κλπ κλπ. Και κυρίως δεν πέφτει σε καμία στιγμή σε εύκολες λύσεις και κινήσεις εντυπωσιασμού. Όπως λέει κι ενα από τα IMDb trivia που ανέβασα, ο Bayona [και ασφαλώς και ο Sergio G. Sanchez, αυτος που έγραψε το σενάριο] ήθελε η ταινία να σε πηγαίνει λίγο πίσω στο στυλ των ταινιών του '70 [δείτε τα links των ταινιών].
Btw και όσον αφορά τα '00s, για μένα το "Ορφανοτροφείο" είναι πιο πολυεπίπεδο και μάλλον καλύτερο από τους "Άλλους" (2001) του Amenabar, με τους οποίους γίνεται συχνά η σύγκριση. Όπως και να 'χει, με αυτές τις δύο ταινίες κυριαρχούν νομίζω αυτή τη δεκαετία στην Ευρώπη οι Ισπανοί στο genre του ψυχολογικού θρίλερ. Τονίζω το "ψυχολογικού" γιατί το "Martyrs" που αναφέρθηκε, απ' οτι καταλαβαίνω τουλάχιστον αφού δεν το έχω δει [το ξέρω, είμαι αδικαιολόγητος! :-S], πάει πολύ πιο πέρα από το "ψυχολογικό" φτάνοντας στα όρια του "torture thriller".
Αυτά για τώρα! Θα επανέλθω στο θέμα , το ευρωπαϊκό θρίλερ έχει πάρα πολύ ψωμί! :-)