Monday, September 28, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Παρασκευή 25/9

[click image for higher resolution]
Day schedule



s_dany posted:



Λόγω της πρεμιέρας του ΚΑΚΟΥ [και των συνεχόμενων ξενυχτιών :-D] δεν πρόλαβα να γράψω αυτό το post την Παρασκευή που έπρεπε. Το γράφω έστω και ετεροχρονισμένα για να υπάρχουν τουλάχιστον τα trailer [αφού στο aiff.gr δεν τα ανεβάζει κανείς :-P], μιας και είχαμε μερικές πολύ intriguing ταινίες. Για το Σάββατο πάντως δεν γράφω, εκεί δε με έψησε τίποτα [αν και μετά άκουσα οτι ήταν καλό το Millenium / Το Κορίτσι με το Τατουάζ IMDb AIFF [(to O me grammi diagonia) στο όνομα της μοντέρ :-D].




Αττικόν 22:30
Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων / Evil in the Time of Heroes
AIFF IMDb 2009 Γιώργος Νούσιας

Τα λόγια είναι περιττά!
http://aueb-film-club.blogspot.com/search/label/To_KAKO_II---EVIL_II




Απόλλων 19:30
Love Exposure / Αγάπης Έκρηξη
AIFF IMDb 2008 Shion Sono

Το αριστούργημα? του Sion Sono.




Απόλλων 00:15
I Sell the Dead / Νεκροί για Πούλημα
AIFF IMDb 2008 Glenn McQuaid

Ατμόσφαιρα "ανάλαφρου" Burton στυλ "Σκαθαροζούμη" και κάποιος John Speredakos (ο τύπος που λέει "I loved this trade").




Δαναός 1 17:30
Flickan / Το Κορίτσι
AIFF IMDb 2009 Fredrik Edfeldt

Η ταινία που πήρε τελικά το βραβείο κοινού και το βραβείο σκηνοθεσίας του φεστιβάλ...




Δαναός 1 20:00
In the Loop / Πόλεμος Εκτός Προγράμματος
AIFF IMDb 2009 Armando Iannucci

...και αυτή που (αναμενόμενα) πήρε το βραβείο σεναρίου.




Δαναός 2 22:45
Sauna / Σάουνα
AIFF IMDb 2008 Antti-Jussi Annila

Έγινε sold-out πριν 10 μέρες, πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ!
" When I saw people were comparing this movie with Tarkovski's work, I thought it was yet another exaggerated overstatement. I was wrong. "

Friday, September 25, 2009

Kill your zombie brother. He's not your brother. He's a zombie.

Επειδή οι μέρες πέρασαν και έφτασε ο καιρός* που αγριεμένα (μάλλον επειδή δεν πήγαν διακοπές!) και πεινασμένα (από το ΚΑΚΟ τους) ζόμπι θα ξεχυθούν ξανά στους δρόμους της Αθήνας, καλύτερα να είσαι προετοιμασμένος!

* Νύχτες Πρεμιέρας baby!!! και 1η Οκτώβρη στις αίθουσες


Photo by s_dany


Απλά αναδημοσιεύω από http://www.zombiephiles.com :

Ten WORST Things to Do During a Zombie Outbreak

10. Don’t set zombies on fire. Burning zombies smell terrible.
We’re not sure why you see it in every zombie movie, but it stands to reason that the only thing worse than a zombie is a flaming zombie. Remember, it can take a long time for a zombie to burn to death - more than ten minutes, in some recorded cases. Do you really want a burning zombie lighting you and your friends on fire? Play it safe - chances are good that there won’t be any fire-fighting infrastructure during a zombie outbreak if things get out of hand.

9. Don’t get sentimental. Zombies won’t.
Sure, it’s your house. Sure, they were your family and friends. But now it’s a zombie nest, and they’re zombies. Stick around, and your best chance is to become zombie food - worst case, you’ll end up a zombie like the rest. Zombies don’t have any feelings - neither should you.

8. Don’t forget to shut the door behind you. Zombies often come over without calling first.
Were you born in a barn? Zombies might not be the brightest, but they know an open door when they see one. Keep your suburban zombie fortress secure by remembering to close and lock the door behind you. And don’t slam it either! Zombies hate that.

7. Don’t keep zombies in the basement. Even if they are your zombie family.
Devotion to family and friends is touching. However, you don’t want them to be touching you, after they’re dead. Do yourself a favor and make sure you put zombie friends and family down properly. Remember, there is no zombie cure, and keeping them around only prolongs their suffering and increases the risk for everyone. Besides, do you really want to get eaten by your buddies?

6. Don’t try to reunite with friends / family over long distances.
Seems like a great idea, doesn’t it? That’s what everyone thinks. Look, do the math. If you leave your house at noon, heading toward your mum’s, traveling 3 km per hour, and a crowd of zombies leaves the general vicinity of your mum’s at the same time, heading toward you at 1 km per hour, what time will you get eaten by zombies? Skip the math and consult rule #9.

5. Don’t go down. Zombies can go down too.
Zombies can’t climb. You can. In light of this, why would you ever choose to go down, rather than up? Stay out of basements, gullies, sewers, and anyplace else that zombies might unwittingly wander / fall into and be unable to get out of. Remember, it’s unlikely that a human would be in a sewer, but zombies don’t care a whit about the smell.

4. Don’t broadcast your presence. Zombies may be listening.
Zombies that still retain their ears have been statistically shown to have above-average recognition of bassline frequencies. If you absolutely must blast music while killing zombies, do it on your Ipod, and you might want to consider delaying that block party until after the zombie outbreak blows over. During a zombie outbreak, remember to turn your cell phone to vibrate - it’s only polite.

3. Don’t stand in front of the window. That’s just foolish.
You’d think this one didn’t require stating, but apparently it does. Windows are an aesthetic defense against the environment, not protection against zombies and the living dead. Once you find your fortress, barricade the windows as quickly as possible and stay the hell away from them. Whatever you do, don’t deliver speeches with your back to them.

2. Don’t get too creative with zombie defense.
Sure, chainsaw slits in your van seemed like a good idea at the time, before you filled your car with fumes and exhaust, passed out at the wheel and got yourself sawed in half. The temptation to get very creative with zombie dispatching can seem almost unbearable at times, but when it comes to killing zombies, that old adage applies: Keep it simple, stupid!

1. Don’t be “that one asshole”, in your group.
Textual analysis of zombie movies has proven that “that one asshole”, a character ubiquitous in zombie and survival horror movies, only stands a 4.32% chance of surviving until the end of the movie.
Later studies have challenged that figure, citing several movies in which “that one asshole” was one-upped by “the other, bigger asshole”, who then assumed “that one asshole” status.
What do these figures mean? Being nice matters. To dramatically increase your chances of survival, make sure you always have “that one asshole” traveling in your party with you, otherwise you might end up playing the role of “that weak douchebag”, a similarly ill-fated character.
IMPORTANT NOTE: If you believe you are already “that one asshole”, you should immediately leave your group. You might be able to pass as “that Kevin Costner anti-hero” if you’re traveling solo.






και από www.theartofwarmovie.com :

Ten Things That Will Get You Killed In A Zombie Movie

#10 - Not Being Prepared
Now this is a very simple thing that everyone can do. Are you scared zombies might attack some day (or any monster for that matter). Well, then make sure your car's battery is properly charged and your car starts within seconds of you turning the key. Make sure you have food, and flashlights that actually work. Keep a decent weapon, even if it's a baseball bat, somewhere that you can get to easily. Make sure to clear the floors of things you could easily trip over while running to escape a zombie attack. Basically put, don't be an idiot. If you are an idiot, you will die. Sorry. Darwinism.

#9 - Drinking, Doing Drugs or Having Sex
We all know virgins have a 100 times greater survival chance than the school slut, but regardless of that fact, if a zombie attack is on, don't take time out and let your guard down to pork some moderately good looking person you happen to be trapped with. Seriously! And drinking or smoking weed while under the threat of zombie eating is just ridiculous. The lat thing your small group of survivors needs is you drinking yourself stupid, and crying and telling stories about how your parents never really loved you, or smoking up and talking about how the universe really is alive, you just have to feel it, you know? Any of these things means instant, and deserved, death.

#8 - Not Investigating Strange Noises
"Was that a moan?" "Did you hear that?" famous last words. Did you hear something? Well, then don't turn around and go back to sleep until you are 100% sure that what you heard was the wind, and not sixteen zombies coming down the stairs to eat you. Just like how you don't make out with a chick until you're sure its a chick (thank you Crying Game), you better make sure there are no zombies.

#7 - The Panicky Guy
Ah yes, that one guy, who no matter how good things get, can't stop yelling, screaming, and saying "Game Over man!". He's usually the guy who suggests the group should "split up". Kill this guy immediately. He will only get the group killed. Plus, things will be much more peaceful once he's gone.

#6 - Checking To Make Sure the Zombie Is Dead
So you've just beaten a zombie to the ground, and you think you've killed it, but you want to make sure. Good, I understand, a little caution can go a long way. So what's the best way to make sure it's dead? The correct answer is not "slowly reach my arm towards the zombies neck and or face to poke it to see if it moves". That's just stupid. The correct answer is "Keep beating the dead body until it looks like someone threw a balloon filled with cherry Kool Aide on the floor, and then set the remains on fire and watch them burn until only ashes remain".

#5 - Not Paying Attention
OK, so you've established there is a large number of zombies, they are eating people, and they are after you. For the love of crumb cake, pay attention to your surroundings. Is there a bloody handprint on the wall? Well, then that bloody handprint probably belongs to a bloody zombie, so look for it and kill it. Is the whole town abandoned? Well, it was probably abandoned for a reason, so STAY AWAY! Always, always, always check the back seat of your car. If the dog is barking and whining and cowling in the corner, look out, because it knows what it's talking about (please don't just say "Hey boy, what's the matter?" and slowly walk towards him). It's the little things most zombie victims don't notice that make the "victims" instead of "survivors".

#4 - Investigating Strange Noises
So you heard a strange noise, and you're obeying rule #8, and making sure you investigate said noise. Well, do so quickly, and with a large group of people and every light available. None of this "slowly walking down some creaky stairs while squinting into impenetrable blackness". If that's you, you're just asking to be eaten. And you probably deserve to be.

#3 - Going Out At Night
There are zombies. They are slow. They are trying to eat you. Normally, during the day, it's not such a bad situation. You can see them slowly stumbling towards you about fifty yards away, so by walking briskly, you can avoid them. Not so at night. So don't be an idiot. Wait until the morning to try and find help, or escape. Not when it's dark, and zombie spotting capabilities are at an all time low.

#2 - Being Hungry
I know this is tied into the "Not Being Prepared" subject, but it's so common I think it deserves it's own mention here. When preparing for a zombie attack, pack plenty of food. And you know what, if you have to go hungry, so be it. The human body can survive three weeks without food. And yet, after six or seven hours without a meal, we see countless zombie film characters whining about starvation and venturing out into the dark zombie filled night to get a cheeseburger. Listen up fatty! You can wait a day or two for the military to arrive and kill all the zombies. It might do your fat self some good to lose some weight anyway!

#1 - Your Family
I know this sounds callous, I know it's hard to hear, but nothing kills more people in zombies movies (other than the zombies of course) than familial attachments. "But he's my brother! I can't blow up my brother!" No he ain't dude! He's a zombie, and he's going to eat your brains. What's the best solution? Well, you could drag them with you on your adventure, and when they get turned, just kill them right away. But honestly, who wants to deal with that mess anyway. It's best just to tell them you're going for help, and never come back. Besides, what doesn't kill them will only make them stronger, and if your 3 year old somehow survives the zombie attack, well, you've got a future Bruce Campbell on your hands.

Thursday, September 24, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Πέμπτη 24/9

[click image for higher resolution]
Day schedule



s_dany posted:






Αττικόν 20:00
The White Ribbon / Η Λευκή Κορδέλα
AIFF IMDb 2009 Michael Haneke





Αττικόν 23:00
Accident
AIFF IMDb 2009 Pou-Soi Cheang





Απόλλων 19:30
Roskilde
AIFF IMDb 2008 Ulrik Wivel





Απόλλων 22:00
Once in a Lifetime
AIFF 2009 Νικόλ Αλεξανδοπούλου




Δαναός 2 17:30
City of Life and Death / Η Πόλη της Ζωής και του Θανάτου
AIFF IMDb 2009 Chuan Lu





Δαναός 1 22:30
Graphic Sexual Horror / Το Σεξομάγαζο του Τρόμου
AIFF IMDb 2009 Barbara Bell & Anna Lorentzon
Ντοκιμαντέρ για το insex.com, το διαβόητο BDSM site που έκλεισε η Αμερικανική κυβέρνηση [με βάση το Patriot Act!]. Not for the light-hearted προφανώς, αλλά με εξαιρετκές κριτικές όπου έχει προβληθεί. Η έκπληξη της ημέρας?

Wednesday, September 23, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: το Debate

kioy posted:



Η ατμόσφαιρα στον Ιανό μύριζε μπαρούτι! Οι κινηματογραφιστές στην ομίχλη ταύροι εν υαλοπωλείο. Ο ελληνικός κινηματογράφος λιμοκτονεί. Και οι πολιτικοί χτενίζονται...

Το πολυφημισμένο debate συνέβη το πρωινό της Δευτέρας στον Ιανό. Χάρις τις φιλότιμες προσπάθειες του Ορέστη Ανδρεαδάκη, ο οποίος εκτέλεσε χρέη συντονιστή, εξασφαλίστηκε ένα ανεκτό επίπεδο επικοινωνίας. Και οι πολιτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων τοποθετήθηκαν με σύντομες χρονομετρημένες εισηγήσεις στις ερωτήσεις που τους ανατέθηκαν.


Τα ερωτήματα που αφορούσαν τον προϋπολογισμό που χορηγείται στην εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, την υπάρχουσα κατάσταση με τους αυτο-αποκαλούμενους "κινηματογραφιστές στην ομίχλη", αλλά και την αδιαφάνεια που υπάρχει στους κανονισμούς απονομής των κρατικών βραβείων, απαντήθηκαν σε ένα κοινό γενικόλογο ύφος. Σχετικά με τις επιχορηγήσεις ο κ. Θεόδωρος Δραβίλλας, εκπρόσωπος της ΝΔ, ανέφερε πως τα οικονομικά κονδύλια αποδίδονται εξ`ολοκλήρου στα θεσμικά σωματεία των σκηνοθετών, ενώ ήταν ανοικτός και για την αύξηση του συμφωνηθέντος ποσού που αφορά τον κινηματογράφο. Αντίθετα, οι υπόλοιποι πολιτικοί ομιλητές στάθηκαν στην αναγκαιότητα για την αύξηση του κινηματογραφικού προϋπολογισμού. Η κ. Μαρία Δαμανάκη, εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, επισήμανε την ανάγκη της άμεσης επιστροφής του φόρου στην παραγωγή των ταινιών, κάτι που βρήκε σύμφωνους και τους υπόλοιπους ομιλητές. Ενώ ο κ. Ρήγας Αξελός, εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, πρόσθεσε την ανάγκη θεσμοθέτησης ευνοϊκών κινητήριων νόμων για τα φυσικά πρόσωπα που ενδιαφέρονται να συμπράξουν στη χρηματοδότηση μιας ταινίας. Σε ανάλογο πλαίσιο απαντήθηκαν και οι επόμενες ερωτήσεις. Με την κυβερνητική εκπροσώπηση να παρουσιάζεται ανοικτή σε τροποποιήσεις, έχοντας ωστόσο ως βάση το υφιστάμενο νομοπλαίσιο. Ενώ οι υπόλοιποι, επισημαίνοντας την ανάγκη ενός νέου πλαισίου, μνημονεύοντας συχνά-πυκνά το υπάρχον "χιλιομπαλωμένο" της Μελίνας Μερκούρη, παρουσίασαν μια περιορισμένη γκάμα μικροτροποποιήσεων σχετικά με τις διαδικασίες που άπτονται της εγχώριας διανομής, της δημιουργικής διαδικασίας, αλλά και της κινηματογραφικής εκπαίδευσης (σε όλους τους βαθμούς του εκπαιδευτικού συστήματος).


Μια ερώτηση που πραγματικά είχε μεγάλο ενδιαφέρον, ήταν αυτή που καλούσε τους ομιλητές να κατονομάσουν την τελευταία ελληνική ταινία που είδαν. Αμηχανία, τρέμουλο και ένα κλίμα υπεκφυγής ήταν οι αντιδράσεις των πολιτικών εκπροσώπων, αποκαλύπτοντας έτσι το πόσο ανεξοικείωτοι είναι με το πεδίο για το οποίο καλούνται να πάρουν αποφάσεις. Συγκεκριμένα, ο κύριος Δραβίλλας αφού πρωτίστως θεώρησε σκόπιμο να κάνει μια διάλεξη αμφισβήτησης για το τι καθορίζει την ελληνικότητα μιας ταινίας, και πιεζόμενος απ` το κοινό, απάντησε "την πρεμιέρα του Αγγελόπουλου στο Μέγαρο". Η κυρία Δαμανάκη ήταν πιο άνετη, καθ`ότι ανέφερε ταινίες της πολύ επίκαιρης ελληνικής κινημαογραφίας. Ο "απροετοίμαστος" κύριος Κωνσταντάρας, εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, αποχώρησε δηλώνοντας θιγμένος απ`το ανακριτικό ύφος της ερώτησης. Ο κ. Ρήγας Αξελός ήταν σαφώς πιο ενήμερος στο χώρο! Ενώ η κ. Μελά, εκπρόσωπος του ΚΚΕ, ανέφερε τους Σκλάβους Στα Δεσμά τους. Για να τελειώσουμε με τον κ. Μυλωνά, από τους Οικολόγους, ο οποίος ανέφερε κάποιο Big Bang, εννοώντας προφανώς το Bank Bang. Έπειτα οι πολιτικοί εκπρόσωποι αποχώρησαν όσο πιο αθόρυβα μπορούσαν, παρά τη θορυβώδη αγανάκτηση του κοινού.





Η ούτως ή άλλως τεταμένη ατμόσφαιρα εκτονώθηκε λίγο αργότερα. Όταν οι κινηματογραφιστές στην ομίχλη πήραν το λόγο δια χειρός δυο ανακοινώσεων που διαβάστηκαν. Επικράτησε μια έντονη και συνεχιζόμενη διαμάχη. Ο Ιανός επί της ουσίας χωρίστηκε σε δυο αντίμαχα μέτωπα. Το ολιγομελές μέτωπο εκπροσωπήθηκε απ` τον κ. Χάρη Παπαδόπουλο (Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών), ενώ το άλλο είχε ως κεφαλή τον κ. Γιώργο Παπαλιό (Πρόεδρο Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου). Η έντονη λογομαχία διαδραματίστηκε σε φανατισμένα-οπαδικά χρώματα μέχρι το τέλος της "συνάντησης". Με αμφότερες τις πλευρές ασυγκράτητα αγανακτισμένες, την Πολιτεία εσκεμμένα απούσα, ο ελληνικός κινηματογράφος, παρά το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του, μοιάζει με ακυβέρνητο πλοίο.

[Το κείμενο γράφτηκε για το www.cine.gr]



-------------------------------------------


s_dany posted:




Ρίξε μια ματιά κι εδώ:
http://www.facebook.com/home.php#/video/video.php?v=138194488829

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Τετάρτη 23/9 [updated]

29.9.09 update
s_dany posted:



Ενώ την ίδια μέρα εμφανίσθη και μάγεψε τα πλήθη και τις φωτογραφικές μηχανές ο κύριος με το T-shirt της Χρονιάς :-D





-------------------------------------------


28.9.09 update
s_dany posted:



...Το οποίο Μαζο-video (στο οποίο εμφανίζονται φευγαλέα, διεκδικώντας το 1,5 sec διασημότητας που τους αναλογεί, και ορισμένα από τα μέλη της Ομάδας [ονόματα δεν λέμε, υπολήψεις δεν θίγουμε :-D]) κυκλοφορεί και δαγκώνει πλέον και στο YouTube.







-------------------------------------------


26.9.09 update
s_dany posted:



[click image for higher resolution]

Αυτός είναι ο δεξιός μου αγορασμένος κυνόδοντας (τον αριστερό τον χάρισα σε ενα τύπο απέξω, ελπίζω να μπήκε :-) και είναι άθικτος! Ούτε σκισμένος στη μέση (αφού επισήμως δε μπήκα στην αίθουσα), αλλά ούτε και σε χίλια κομμάτια από την τσαντίλα (αφού έφτασα στις 22:40 και δεν πρόλαβα να ζήσω την ξεφτίλα των προσκλήσεων που περνούσαν μπροστά από τα ακινητοποιημένα στα σκαλάκια εισιτήρια!). Τα έμαθα όλα απ' τα παιδιά που ήταν εκεί και τα είδα στο σχετικό Μαζο-video. Να ζήσουμε να τα θυμόμαστε!




-------------------------------------------





[click image for higher resolution]
Day schedule



s_dany posted:









Δαναός 1 22:30
Κυνόδοντας / Dogtooth
AIFF IMDb 2009 Γιώργος Λάνθιμος

Νέο full trailer [από Twitch μετά από "σφύριγμα" Μαζών :-D]


Μια παντελώς άγνωστη Ελληνική ταινία, από ενα σκηνοθέτη (Ευρωπαίο που χαμογελάει) που μετά από δαύτη δε θα έχει στον ήλιο μοίρα, είμαι σίγουρος. Βλέπω να μην πατάει κανένας στο Δαναό απόψε...




Αττικόν 19:45
City of Life and Death / Η Πόλη της Ζωής και του Θανάτου
AIFF IMDb 2009 Chuan Lu





Αττικόν 22:30
Stop Making Sense
AIFF IMDb 1984 Jonathan Demme





Απόλλων 22:30
Ξένες σε Ξένη Χώρα: 50 Ελληνικές Ταινίες Μυστηρίου και Φαντασίας
AIFF 2009 Dimitris Panayiotatos




Δαναός 1 17:45
Sin Nombre / Χωρίς Όνομα
AIFF IMDb 2009 Cary Fukunaga





Δαναός 1 20:00
The September Issue / Τεύχος Σεπτεμβρίου
AIFF IMDb 2009 R.J. Cutler

Tuesday, September 22, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Τρίτη 22/9 [updated]

24.9.09 update
s_dany posted:




Σε αρκετά σημεία ήταν απλά φανταστικοί!

A Space Story: "The Furies" (1934, Slavko Vorkapich) featuring Φανταστικοί Ήχοι live 22/9/09.
Video by s_dany.





-------------------------------------------





[click image for higher resolution]
Day schedule



s_dany posted:






Αττικόν 18:00
Don McKay
AIFF IMDb 2009 Jake Goldberger

"Don McKay" Director And Cast: Tribeca Video Interview





Αττικόν 20:00
Coco Chanel & Igor Stravinsky
AIFF IMDb 2009 Jan Kounen





Αττικόν 23:00
High Life / Μεγάλη Ζωή
AIFF IMDb 2009 Gary Yates





Δαναός 1 17:30
About Elly / Τι Απέγινε η Έλλι
AIFF IMDb 2009 Asghar Farhadi





Δαναός 1 20:00
Burning Down the House: The Story of CBGB / Η Ιστορία του CBGB
AIFF IMDb 2009 Mandy Stein






Δαναός 1 22:00
A Space Story
AIFF
12 βουβές πρωτοποριακές μικρού μήκους σχολιασμένες live από τους μουσικούς Aγγελος Κυρίου και «Φανταστικοί Hχοι», και 150 αποφθέγματα που θα προβάλλονται, ταυτόχρονα, στους τοίχους του κινηματογράφου.

#10 "Le Voyage dans la Lune"
Georges Melies' 1902 classic film with original music inspired by a number of artists from the early days of electronica, including Kraftwerk, Vangelis, and even Rick Wakeman

Monday, September 21, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Δευτέρα 21/9 [updated]

22.9.09 update
s_dany posted:



My lips are sealed :-)


[click image for higher resolution]Share the word, not the secret!




-------------------------------------------


21.9.09
s_dany posted:



[click image for higher resolution]
Day schedule



Ίσως η καλύτερη μέρα του Φεστιβάλ μέχρι τώρα! Ο σ-τρελλός έρωτας του Ελληνικού σινεμά, η μεγάλη κινηματογραφική αναμέτρηση μαθητή-δασκάλου, το Αμερικανικό και το νέο Βρεττανικό horror, η ψιλο-gay έκπληξη του Sundance και το κύκνειο άσμα του μεγάλου των πολεμικών τεχνών.






Αττικόν 20:30
Στρέλλα
AIFF IMDb 2009 Πάνος Κούτρας





Αττικόν 23:15
Enter the Dragon / Ο Κίτρινος Πράκτωρ του Χονγκ Κονγκ
AIFF IMDb 1973 Robert Clouse





Απόλλων 19:00
Nightmares in Red, White and Blue / Εφιάλτες σε Κόκκινο, Λευκό και Μπλε
AIFF IMDb 2009 Andrew Monument
"The Evolution of the American Horror" ο πλήρης τίτλος του ντοκιμαντέρ. Listen to the Masters...




Απόλλων 21:15
Humpday
AIFF IMDb 2009 Lynn Shelton





Απόλλων 23:15
Salvage / Διάσωση
AIFF IMDb 2009 Lawrence Gough
Ενα ακόμα low budget horror? Ναι, αλλά με στοιχεία που συνδέουν το παραδοσιακό κοινωνικό σχόλιο του Βρεττανικού σινεμά με το "Night of the Living Dead" του Romero! Και έχει πάρει και καλές κριτικές. Εκπληξούλα?




Δαναός 1 18:00
The Five Obstructions / Οι Πέντε Δοκιμασίες
AIFF IMDb 2003 Jørgen Leth & Lars von Trier
Ο λατρεμένος μανιοκαταθλιπτικός Δανός von "βασανίζει" τον δάσκαλο του για 5 διαφορετικές εκδοχές της ιδιας μικρού μήκους. Αυτά δε χάνονται!




Δαναός 1 20:30
Rudo y Cursi / Ρούντο και Κούρσι
AIFF IMDb 2008 Carlos Cuarón

Wednesday, September 16, 2009

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Κυριακή 20/9


16.9.09
kioy posted:



Τα γερά χαρτιά ρίχνονται σήμερα στη μάχη!

[click image for higher resolution]
Day schedule


Ο νέος Steven Soderbergh του "Informant!" (Αττικόν 22:45) με Matt Damon πρωταγωνιστή αναμένεται να έλξει τα πλήθη με μια ιστορία οικονομικού εγκλήματος σε κυβερνητικό επίπεδο μπερδεμένη με πληροφοριοδότες και παραπληροφοριοδότες!

Σε πιο σινεφίλ τόνο θα θαυμάσουμε το "Fish Tank" (Δαναός 1 19:30) της Andrea Arnold που απέσπασε το Βραβείο κριτικής επιτροπής στις Κάννες για μια ταινία που φτάνει τον κοινωνικό ρεαλισμό στο απώγειο του.


Σε πιο ανάλαφρα πλαίσια, το "Funny People"(Αττικόν 19:30) αποτελεί(?) την τυπική Αμερικάνικη κωμική ταινία. Έχει γίνει ήδη διάσημη στην Αμερική, ο Judd Apatow ("The 40 Year Old Virgin") συναντάει τον Adam Sandler. Ωστόσο, και οι τρεις προαναφερθείσες ταινίες έχουν εξασφαλίσει εγχώρια διανομή. Το "Adventureland" (Αττικόν 17:30) αποτελεί άλλη μια ανάλαφρη "Αμερικάνικη" επιλογή δια χειρός Greg Mottola, του σκηνοθέτη του "Superbad".

Ενώ στο Διαγωνιστικό το "Moon" (Δαναός 1 22:30), που αντικατέστησε την προβολή-έκπληξη (του "Κυνόδοντα"), μοιάζει πολλά υποσχόμενο! Στις υπόλοιπες επιλογές της ημέρας βλέπουμε το "Pretty Poison" (Απόλλων 23:00) ένα ψυχεδελικό cult θρίλερ, με τον Anthony Perkins σε πρωταγωνιστικό ρόλο.


Επίσης, στο αφιερωματικό ύφος του φεστιβάλ, μπορούμε να δούμε τον δεξιοτέχνη Zbigniew Rybczynski σε δύο μεσαίου μήκους ταινίες (Δαναός 2 20:00), τις "The Fourth Dimension" και "Kafka", που προβληματίζονται σε υπαρξιακές συνιστώσες. Ενώ υπάρχει και το αφιέρωμα στον Jorgen Leth με την ταινία "A Sunday in Hell" (Απόλλων 20:15), ενα ντοκιμαντέρ πάνω στην υπερπροσπάθεια των αθλητών σ' εναν ποδηλατικό αγώνα. Τέλος, σήμερα εκκινεί το μουσικό διαγωνιστικό με το "Favela on Blast" (Απόλλων 18:15).





-------------------------------------------


19.09.09 update
s_dany posted:



The Informant!
[Πρεμιέρες]
IMDb 2009 Steven Soderbergh





Fish Tank
[Πρεμιέρες]
IMDb 2009 Andrea Arnold





Funny People / Πεθαίνω στα Γέλια
[Πρεμιέρες]
IMDb 2009 Judd Apatow





Adventureland
[Πρεμιέρες]
IMDb 2009 Greg Mottola





Ο Duncan Jones, ο γιος του "ανθρώπου που έπεσε στη Γη" [εγω δε γράφω το όνομα του, αμάν! τον φάγατε τον άνθρωπο με τον πατέρα του :-P] στέλνει τον Sam Rockwell στην dark side of the moon στην (ίσως) πιο αναμενόμενη ταινία της χρονιάς. Believe the hype? [ο kioy την είδε ήδη αλλά κρύβει λόγια :-D]
Moon / Φεγγάρι
[Διεθνές Διαγωνιστικό]
IMDb 2009 Duncan Jones

[Βλέπε και AIFF 2009: Moon]




Pretty Poison / Γλυκό Δηλητήριο
[Αφιέωμα CULT]
IMDb 1968 Noel Black





The Fourth Dimension / Η Τέταρτη Διάσταση
[Αφιέρωμα στον Ζμπίγκνιεφ Ριμπζίνσκι]
IMDb 1988 Zbigniew Rybczynski



Kafka / Κάφκα
[Αφιέρωμα στον Ζμπίγκνιεφ Ριμπζίνσκι]
IMDb 1992 Zbigniew Rybczynski





Από εναν σκηνοθέτη που είναι ταυτόχρονα βασικός σχολιαστής στις τηλεοπτικές μεταδόσεις του Tour de France, δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από το να κάνει την "bike-fanatics dream of a movie" μ' ενα ντοκιμαντέρ για τον αγώνα Παρίσι-Ρουμπέ του 1976. Αυστηρά για sportsmen!... Άντε και μερικές women :-D
A Sunday in Hell / Μια Κυριακή στην Κόλαση
[Αφιέρωμα στον Γιόργκεν Λεθ]
IMDb 1976 Jørgen Leth





Favela on Blast / Χορεύοντας στις Φαβέλες
[Μουσική & Φιλμ: Διαγωνιστικό]
IMDb 2008 Leanoardo HBL & Wesley Pentz

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Σάββατο 19/9 [updated]

23.9.09 update
s_dany posted:





Το "Breaking Upwards" (το οποίο οι Νύχτες σοφά μετέφρασαν "Δόσεις Χωρισμού" :-) είχε περάσει λίγο "κάτω απ' το ραντάρ" μου, αν και είναι στο Διαγωνιστικό και έπαιξε και Παρασκευή και Σάββατο. Δεν το είχα βάλει στις επιλογές μου ούτε είχα ανεβάσει το trailer.





Κακώς απ' οτι φαίνεται, γιατι απ' όσους το είδαν αυτό το "αν η Annie Hall είχε facebook και άκουγε Moldy Peaches" μόνο καλά λόγια άκουσα. Και τον Daryl Wein και την Zoe Lister-Jones, τα παιδιά που έφτιαξαν και πρωταγωνιστούν στην ταινία (μεταφέροντας στην οθόνη την κοινή τους ζωή στην ουσία), τους συμπάθησα ακαριαία όταν τους γνώρισα στο Higg's [η δική μας Kyrana τους είχε αναλάβει στη φιλοξενία (και τους έβγαλε και photo όπως ακριβώς είναι στο poster της ταινίας!)]. Ούτε σνομπισμοί, ούτε ψεύτικες PR ευγένειες. Δυο παιδιά γέννημα θρέμα της Νέας Υόρκης πολύ προσγειωμένα και cool!


Δεν είναι αυτος όμως ο λόγος που γράφω αυτό το update. Η αιτία είναι ακριβώς από κάτω! Και θα σε βάλει κάτω απ' τα γέλια! Daryl & Zoe hit it old-school style :-D Και βάζουν στο κόλπο και την Olivia Thirlby που ερωτευτήκαμε [δυστυχώς μόνο στην οθόνη!] στις περσινές Νύχτες στο "Wackness".



Άλλα 3 τέτοια promo βιντεάκια υπάρχουν στο www.breakingupwards.com (το οποίο btw είναι site-υπόδειγμα για μικρές ανεξάρτητες ταινίες, με δυνατότητα αποστολής σχολίων, links για facebook κλπ). Δες οπωσδήποτε και το "Rock my Wein"!

Η ταινία κάνει τώρα τη γύρα της στα φεστιβάλ και θα βρεθεί στις Αμερικανικές αίθουσες το Φεβρουάριο κατα πάσα πιθανότητα. Για εδώ, δύσκολο το κόβω. Αλλά you never know!


------


Αλλά το old-school είχε και συνέχεια στο party στο Higg's, με το live της Sugahspank! και των beatboxers Word of Mouth, που έδωσαν ρέστα! Αλλά έπαιξαν γύρω στα 45 λεπτά μόνο, θέλαμε σαφώς περισσότερο! Τσέκαρε τους σε ενα μικρό δείγμα από το "Wild Thing"






-------------------------------------------





[click image for higher resolution]
Day schedule




kioy posted:


Η τετράδα των κινηματογράφων φτιάχνει το Σαββατόβραδο σας. Με επιλογές που ξεκινούν από τους πίνακες του Ρέμπραντ, περνούν σε μέταλ καταστάσεις και καταλήγουν στη μπάλα!


Το γεγονός της ημέρας είναι μάλλον η νέα αμφιλεγόμενη ταινία του δημοφιλούς Peter Greenaway. Ο οποίος θα παρευρεθεί στην προβολή του "Rembrandt's J'Accuse" (Δαναός 1 22:15), ενος "αστυνομικού" ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας που συναντά τον πίνακα "Νυχτερινή Περίπολος" ("The Nightwatch") του Ρέμπραντ.

[click image for higher resolution]


Κατηφορίζοντας προς το κέντρο, ο Απόλλων σας υπόσχεται ένα τετράωρο metal καταστάσεων. Στις 20:15 προβάλλεται το "Anvil! The Story of Anvil", μια ταινία για την ομώνυμη μπάντα. Ενώ δυο ώρες αργότερα συναντάμε το κλασσικό πλέον "This is Spinal Tap", ένα καυτό ντοκιμαντέρ για μια μπάντα που δεν υπήρξε ποτέ!


[click images for higher resolution]


Από την άλλη, για τους ποδοσφαιρόφιλους, και όχι μόνο, το "The Damned United" (Αττικόν 20:30) αποτελεί ιδανική επιλογή. Μια καλοφτιαγμένη ταινία για τις 44 μέρες του Μπράιαν Κλαφ στους "βρώμικους" πάγκους της Leeds United.


Στις ταινίες που αξίζουν της προσοχής μας συμπεριλαμβάνουμε τις πρεμιέρες "London River"(22:45 Αττικόν), ενα υπαρξιακό δράμα με φόντο τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη Βρετανία, και "Welcome"(Δαναός 1 19:30) το οποίο αποτελεί μια συγκινητική ιστορία με φόντο την πιο επίκαιρη από ποτέ μετανάστευση. Τέλος, στον Δαναό 2 θα προβληθούν σε επανάληψη ορισμένες ταινίες του Διαγωνιστικού (Ander, Breaking Upwards).


Out of Cinema: Στις 12:00 στον Ιανό άλλο ένα master class, αυτή τη φορά από τον Peter Greenaway σ' ενα contrast κινηματογράφου και ζωγραφικής! Ενώ το βράδυ (22:30 λέει στο πρόγραμμα), στο Higgs της πλατείας Κοτζιά θα υπάρχει live performance από Word of Mouth, Sugahspank! & MC The Kidd και τον DJ Who am I.




-------------------------------------------



18.9.09 update
s_dany posted:



Ιντριγκαδόρικο το trailer του Greenaway! Btw το ντοκιμαντέρ αυτό είναι άτυπη "συνέχεια" της ταινίας "Nightwatching" που είχε κάνει το 2007.






Δεν τις έβαλα τυχαία τη μια κάτω απ' την άλλη τις εικόνες του πίνακα του Rebrandt και της αφίσσας των Anvil! Η Τέχνη κοντά στην Τέχνη :-D.
" Not since "Metallica: Some Kind of Monster" has such an incredibly raw, candid, hearbreaking and truly inspirational story been captured on film. At its core, "Anvil! The True Story of Anvil" is a timeless tale of survival and the unadulterated passion it takes to follow your dream, year after year. Anvil rocks - it has no other choice. "
Rolling Stone: "Some of the scenes in "Anvil" are so outrageous, it feels like this must be a "Spinal Tap" sequel. It isn't. These guys are for real."




Cult classic!





Κατι μου λέει οτι δε θα είναι τόσο καλό όσο θα μπορούσε ή όσο φαίνεται απ' το trailer. Η υψηλή βαθμολογία στο IMDb είναι "βρεττανική", μόνο εκεί έχει παίξει.

















Εκτός από τις επιλογές του kioy, εγω να προσθέσω οτι ενδιαφέρον θέμα έχει το "Louise-Michel" (Αττικόν 18:30) και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα είναι η "λύση" που προτείνει η "μικρή" αυτή μαύρη κωμωδία στα εργασιακά προβλήματα της εποχής :-D





Ενώ οτι πρέπει για την ώρα προβολής του (00:15 Απόλλων) είναι το Νορβηγικό slasher "Fritt Vilt" που γνώρισε σχετική επιτυχία και εκτός Σκανδιναβίας (στο DVD) με αποτέλεσμα να κάνει ήδη 2 sequel. Δεν φαίνεται για κάτι φοβερό αλλά σίγουρα καλοφτιαγμένο και καλύτερο από το μέσο Αμερικάνικο φιλμ του είδους. Αν δεν πας στο party [έχει Sugahspank! λάβε υπόψη σου!]...

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Παρασκευή 18/9

[click image for higher resolution]
Day schedule



kioy posted:

Πλήρες το πρόγραμμα και τη σημερινή μέρα! Εδώ που τα λέμε, δύσκολα θα βρεθεί μέρα δίχως αξιόλογες επιλογές!


Το trend της ημέρας λογικά ακούει στο όνομα του "Julie & Julia" (20:00 Αττικόν), η ταινία ωστόσο θα παρελάσει και από τις ελληνικές αίθουσες στα μέσα Οκτώβρη.


Η cult πρόταση της ημέρας ακούει στο "Harold and Maude"(18:00 Αττικόν). Μια "αθάνατη" ταινία, που μας δίνεται η ευκαιρία να την (ξανα)απολαύσουμε στη μεγάλη οθόνη. Συνεχίζοντας τις cult προτάσεις βλέπουμε το "Grey Gardens"(20:30 Δαναός 2) καθώς και το νουάρ γουέστερν του Nicholas Ray "Johnny Guitar" (22:30 Δαναός 1) όπου φαντασία και πραγματικότητα μπλέκονται... ντοκιμαντεριστικά!


Πλούσια η κατηγορία και του Διεθνούς Διαγωνιστικού σήμερα με τρεις συμμετοχές ("Rien de Personnel", "Breaking Upwards" και "Le Pere de mes Enfants"). Απ' τις οποίες προτείνεται το "Le Pere de mes Enfants" (22:45 Αττικόν), μια συγκινητική (αληθινή) ιστορία που πήρε το ειδικό βραβείο στο Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών. Επίσης, στο Πανόραμα έχουμε το "The Boneman" (00:30 Δαναός 1), μια αστυνομική ιστορία που εξέπληξε στην Αυστρία, ενώ στα μεταμεσονύχτια το "Dead Snow"(00:30 Απόλλων) αποτελεί μια "ανάλαφρη" κανιβαλιστική εκδοχή της Ιστορίας, με ζόμπι Ναζί να βάφουν κόκκινο το κατάλευκο νορβηγικό τοπίο.


Out of Cinema: Το πρωί στις 12:00 στον Ιανό μας δίνεται η ευκαιρία να απολαύσουμε τον σκηνοθέτη Zbigniew Rybczynski σ' ένα master class για την εικαστικότητα της τεχνολογίας και των οπτικών εφέ στον κινηματογράφο. Ενώ το βράδυ στο Tiki Athens η Νίκη και ο Μανώλης του φεστιβάλ επιστρέφουν για ένα ακόμα back 2 back party. Στα θύματα του περσινού περιλαμβάνεται και ο Matteo Garone μεταξύ πολλών άλλων.




-------------------------------------------


17.9.09 update
s_dany posted:























The Boneman




Να επισημάνω οτι ο Tommy Wirkola, ο 30χρονος σκηνοθέτης του "Dead Snow" [ο Νορβηγός Νούσιας αν θες :-D], είναι "τελειωμένος" fan του Tarantino [η προηγούμενη ταινία του "Kill Buljo: The Movie" είναι μια (όχι και τόσο πετυχημένη βέβαια, σύμφωνα με τον panchamp) παρωδία του "Kill Bill"]. Οπότε, μάλλον πάει το μυαλό σου πώς του ήρθε τώρα η ιδέα να κάνει μια ταινία με... Ναζί ζόμπι!!! [Once upon a time in zombie occupied Norway ;-D]





Και να προσθέσω στις επιλογές του kioy:

το "Suicide Circle" (22:30 Απόλλων), την πιο γνωστή (μέχρι το "Love Exposure" τουλάχιστον) ταινία του Sion Sono, που είναι μάλλον και η πιο risky επιλογή της ημέρας [don't try this at home!]...




...και την επιλογή μικρού μήκους του Zbig Rybczynski (18:00 Δαναός 2). Trailer για το βραβευμένο με Oscar "Tango" δε βρήκα, αλλά μια ιδέα για το πρωτοποριακό έργο του μπορείς να πάρεις και από αυτό το video για το πρώτο του High Definition στούντιο στη Νέα Υόρκη.

Νύχτες Πρεμιέρας (AIFF) 2009: Πέμπτη 17/9 [updated]


16.9.09
kioy posted:



Ταινίες πραγματικά για όλα τα γούστα σήμερα. Αξιόλογες επιλογές που μας αναγκάζουν να μπούμε στο κυνήγι αιθουσών για να προφτάσουμε τις περισσότερες!

[click image for higher resolution]
Day schedule


Τα μεγάλα ονόματα παίζουν Αττικόν! Πρόκειται για το "The Time That Remains"(18:00) του Elia Suleiman που εξέπληξε στις Κάννες, μια χαμηλών τόνων ταινία για τη σύσταση του Ισραηλίτικου κράτους απ' το 1941 ως σήμερα.

Και για το "Taking Woodstock"(20:15) του Ang Lee, ο οποίος κάθεται πίσω απ' την κάμερα για να μας μεταφέρει ανθρώπινα την εποχή του 1969 και το μουσικό φεστιβάλ του Γούντσοκ. Για τους μη ανυπόμονους πάντως, να επισημάνω οτι και οι δύο ταινίες θα βγουν στις ελληνικές αίθουσες στα μέσα του Οκτώβρη.

Πέραν αυτών, έχουμε το "The Saragosa Manuscript" (18:15 Δαναός 1 ), που δεν είναι απλά μια cult πρόταση αλλά αποτελεί ενα ευρύτερο κινηματογραφικό μνημείο, κλασσικό πλέον και σημείο αναφοράς για ορισμένους απ' τους σημαντικότερους σκηνοθέτες. Μην το χάσετε! Επίσης στην cult σημειολογία, ξεκινάει το αφιέρωμα στο εκρηκτικό σινεμά του Sion Sono με το "Strange Circus" (00:30 Απόλλων), ενώ στην ίδια περίπου ώρα στο Δαναό 1 θα βρείτε το "Valerie and Her Week of Wonders"(00:00). Σημαντικές ταινίες και οι δύο, με extreme σημειολογία. Ακόμη, για όσους λειτουργείτε και cult και ελληνικά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει την "Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά" (22:00 Δαναός 1) του Πάνου Κούτρα που είχε προβληθεί στο φεστιβάλ και πριν μια δεκαετία, καθώς και την "Κάθαρση" (22:15 Δαναός 2), μια κυριολεκτικά no-budget ταινία (κόστος 200 Ευρώ) που αφηγείται μια αιματοβαμμένη ιστορία του υπόκοσμου. [14.10.09 edit by s_dany: ασφαλώς και δεν είναι αυτό το budget της "Κάθαρσης", αυτό ήταν radio arbyla by Orestis, βλέπε και τα σχόλια του post]

Σήμερα αρχίζει επίσης και το Διαγωνιστικό τμήμα με το "Ander"(17:45 Απόλλων) να έρχεται με τις καλύτερες συστάσεις απ' το φεστιβάλ Βερολίνου. Πρόκειται ουσιαστικά για την τοποθέτηση του Brockeback Mountain σε Ευρωπαϊκό έδαφος. Τέλος, η φιλμογραφία του Shane Meadows ("This is England", "Dead Man's Shoes") αναγκαστικά στρέφει το βλέμα μας στο Πανόραμα του φεστιβάλ και το "Le Donk & Scor-Zay-Zee" (23:00 Απόλλων), το οποίο να σημειωθεί πως γυρίστηκε μόλις σε 5 μέρες! Ενώ, το "Tell-Tale" (23:00 Αττικόν) προσφέρεται για τους λάτρεις του Edgar Allan Poe, αφού πρόκειται για εκσυγχρονισμένη μεταφορά της ομώνυμης ιστορίας τρόμου του Αμερικανού λογοτέχνη.

Out of Cinema: Μετά την προβολή του "20.000 Miles Ahead: A Last Drive Story" (20:30 Απόλλων) o "πιστός οπαδός της μπάντας" Θανάσης Μήνας και ο σκηνοθέτης της ταινίας Δημήτρης Κοτσέλης επιλέγουν τη μουσική του Last Drive party στο Toy της πλατείας Καρύτση.




-------------------------------------------



16/9/09
s_dany posted:




























Trailer





Clip


























-------------------------------------------


1/10/09 update
kioy posted:



Ander / Άντερ
AIFF IMDb 2009 Roberto Castón


Ο πρωτάρης (και αυτό φαίνεται τόσο στη συγκέντρωση και την ευλάβεια, όσο και στην ατολμία-αμηχανία) Roberto Caston πάει κόντρα στις λαϊκές απαιτήσεις της σύγχρονης κινηματογραφίας, όπου ο βομβαρδισμός της εικόνας έχει γίνει σχεδόν πανάκεια. Με μακρά πλάνα, που προσομοιώνουν το φυσικό χρόνο, θα μας διηγηθεί χαμηλόφωνα και με φυσικότητα μια ανθρώπινη ιστορία. Κινούμενος αντίρροπα σε σχέση με το σκούρο αυτό σύννεφο που αιωρείται πάνω απ' ότι η συμβατική κοινωνία ορίζει αυθαίρετα ως ανορθόδοξο και παραφυσικό.

Σε μια αγροτική φάρμα της επαρχιώτικης Ισπανίας ζει μια παραδοσιακή οικογένεια. Ο 40χρονός Ander, η αδερφή του και η μητέρα του. Όταν σ' ενα ατύχημα ο Ander σπάει το πόδι του, η οικογένεια προσλαμβάνει τον Jose, εναν Περουβιανό, ως δουλευτή της γης. Ο Jose (εκπληκτική ερμηνεία από τον Christian Esquivel!) γίνεται μέρος της οικογένειας, και ταυτόχρονα μέσω της φυσικής καθημερινής επικοινωνίας-συνύπαρξης αναδύει στον Ander μια αθέατη πλευρά του εαυτού του. Εξάλλου, στο τοπικό περιβάλλον, τον πυρήνα του οποίου απαρτίζει μια σειρά χαρακτήρων (μερικοί πλεονάζουν ίσως, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα), ξεχωρίζουμε την Reme από τους "περιφερειακούς" χαρακτήρες. Μια μητέρα που εργάζεται ως πόρνη για να επιβιώσει, η οποία μη μπορώντας να αποδεχτεί τον παρατημό της, καρτερεί την επιστροφή του συζύγου, έχοντας ταυτόχρονα φιλικές (και εργασιακές) σχέσεις με την προαναφερθείσα οικογένεια. Παράλληλα στη φυσική ροή του χρόνου, η αδερφή του Ander παντρεύεται, ενώ η μητέρα του απεβιώνει. Έτσι ο Ander βρίσκεται αντιμέτωπος με το τέλος μιας εποχής και την αυγή μιας νέας.


Η ταινία αντιμετωπίζει ανθρώπινα και κυρίως νατουραλιστικά το ζήτημα της σεξουαλικής επιλογής. Όσοι περιμένετε μια πολύχρωμη-πολύκροτη ομοφυλοφυλική προπαγάνδα καλό θα ήταν να στραφείτε αλλού. Το Ander είναι μια βαθυστόχαστη ταινία που αρνείται το φτηνό παιχνίδι της δημαγωγίας. Αν ακόμα και σήμερα υπάρχει κάτι που ενδυναμώνει τον μύθο περί διαχωρισμού των φύλων, αυτό είναι η μεταφυσικότητα που έχει αποδοθεί στα απολύτως φυσικά και αυτέγκλητα σεξουαλικά ένστικτα. Η σεξουαλική παρόρμηση και τα ερωτικά ένστικτα, στην πραγματικότητα, είναι τόσο φυσικά όσο οποιαδήποτε ανθρώπινη βιολογική ανάγκη. Η μη αποδοχή της παραπάνω πρότασης ωθεί σε αυτο-καταπιεζόμενες καταστάσεις. Διότι στις μέρες μας τα ζητήματα της σεξουαλικής επιλογής, του φλερταρίσματος, της ερωτικής προσέγγισης αντιμετωπίζονται με μια μεταφυσική βιαιότητα, που υποκινείται απ' το παγιωμένο επιμύθιο της ερωτικής κατάκτησης. Ωθώντας τα άτομα σε μια βίαια αυτο-υποκρισία ώστε να ικανοποιήσουν τις σεξουαλικές τους ανάγκες, τόσο κατά το ερωτικό όσο και στο προ-ερωτικό στάδιο. Και αυτή η μεθόδευση είναι σε πλήρη αντίφαση με τη βιολογική φύση των ερωτικών ενστίκτων και των σεξουαλικών ορμών.


Στα πλαίσια αυτά, και πιθανώς πολύ πιο χαμηλόφωνα απ' τον τόνο του γράφοντα, το "Ander" αποδέχεται τη φυσικότητα του έρωτα. Η ομοφυλοφιλική σεξουαλική σχέση που περιλαμβάνει, πλάι σε πληθώρα ετεροφυλοφιλικών, δεν υπακούει σε κάποια βιαία μεταφυσικότητα. Είναι απλώς η ανταπόκριση δύο ανθρώπων στο κάλεσμα των βιολογικών εσωτερικών εντίκτων τους. Ίσως όμως σταθήκαμε περισσότερο του πρέποντος σε αυτή τη συνιστώσα του film. Το οποίο καθολικά αναπνέει απ' τον καθάριο αέρα της φυσικής ροπής και της ελεύθερης επιλογής. Κάτι που επιβεβαιώνεται και στο απρόσμενα θετικό φινάλε, όπου με το τέλος μιας εποχής -όχι χρονολογικής αλλά δραματουργικής- ο Roberto Castón προτείνει (χωρίς ίχνος φανφάρας και λίβελου κατά των παραδοσιακών θεσμών) μια δομικά διαφορετική οικογένεια, μια πολυσυλλεκτική οικογένεια. Η γέννηση της νέας οικογένειας δεν προκύπτει ως απόρριψη του παραδοσιακού μοντέλου, αλλά ως μια βαθύτερη ένωση που υπακούει στο χρώμα των αναγκών -ψυχολογικών, βιολογικών, υλικών- των μελών που την απαρτίζουν.

Μορφολογικά το "Ander" υιοθετεί τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής φεστιβαλικής ταινίας. Με αργό μοντάζ και "λεία" φωτογραφία που βάφεται απ' το καταπράσινο του φυσικού τοπίου και από τους ήχους του. Και με μια δραματουργία που επιπλέει ελεύθερα στο παχύ συναισθηματικό φορτίο των ηρώων της!

Βαθμολογία: 7,5/10


- - - - - - -




Tell-Tale
AIFF IMDb 2009 Michael Cuesta


Το πρώτο μέλημα μιας ταινίας που ακολουθεί την ροή μιας μυθιστορηματογραφικής αφήγησης είναι να εντάξει την ιστορία της σ' ένα αληθοφανές περιβάλλον, ούτως ώστε η χαρακτηρολογική -αλλά και η ευρύτερη- δραματουργία να λειτουργεί με πειστικότητα. Το "Tell-Tale" νικιέται κατά κράτος σε αυτή τη διάσταση. Αδυνατεί να ορίσει το περιβάλλον της ιστορίας και ξεδιπλώνει τη δράση μ' έναν χοντροκομμένο τρόπο. Έτσι η πειστικότητα, ή καλύτερα η φυσικότητα της ιστορίας, έχει καταλήξει σε βαθμό πλήρους διάλυσης.


Η "πειραγμένη" υπόθεση έχει ως εξής: Ο Terry, πατέρας μιας κόρης με μια σπανιότατη δυσμορφική ασθένεια, πάσχει ο ίδιος από καρδιολογική ανεπάρκεια. Ως εκ τούτου, και με τη βοήθεια της ιατρού του, με την οποία οι σχέσεις είναι πολύ παραπάνω από επαγγελματικές, θα κάνει εγχείρηση καρδιάς δεχόμενος αυτή ενός δότη. Μόνο που η διαδικασία της μεταμόσχευσης δεν είναι τόσο αγνή όσο φαντάζεται ο Terry. Και η νέα του καρδιά αντιδρά έντονα, συναισθηματικά αλλά και νοητικά, διατηρώντας βιώματα από την ύπαρξη της στο σώμα του προκατόχου του Terry. Και ο Terry καταλήγει, εν αγνοία του, ως τιμωρός ενός θεωρητικά άγνωστου εγκλήματος.

Το "Tell-Tale" (υποτίθεται πως) αποτελεί μια μεταφορά της "Μαρτυριάρας Καρδιάς" του Edgar Allan Poe. Ωστόσο, η προσέγγιση είναι εντελώς τετραγωνισμένη, αδυνατώντας να συλλάβει το μεταφορικό, σκοτεινό, αλλά και μεταφυσικό ύφος του συγγραφέα. Ο Michael Cuesta επιθυμεί να επικαιροποιήσει την ιστορία, θα μπλέξει και την επιστήμη σε αυτή. Και παρ' ότι υπάρχει ένα ενδιαφέρον πρωτογενές υλικό, αυτό του Edgar Allan Poe, το όλο εγχείρημα καταλήγει σε μια ανυπόστατη υπερβολή.


Το αποτέλεσμα είναι ένα συνηθισμένο κακόγουστο θρίλερ. Με τα σκοτεινιάσματα, τα ηχητικά ξαφνιάσματα και μια περιρρέουσα ωμότητα. Η φόρμα είναι στενά στυλιζαρισμένη, με θερμά φώτα κόντρα στο κάδρο. Ενώ και οι φακοί εναλλάσσονται διαρκώς, σε μια προφανή προσπάθεια να εντείνουν την αγωνία. Το αποτέλεσμα είναι ένα ακόμα θρίλερ της σειράς, με αρκετές πιθανότητες να ικανοποιήσει το τηλεοπτικό κοινό.

Βαθμολογία: 3/10

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...